Patrzysz na posty wyszukane dla frazy: Informacja PKP Kutno





Temat: [pr] PKP - Pociągi regionalne znikną z rozkładu


| Przykrą niespodziankę przygotowali podróżnym parlamentarzyści. Na
ostatnim
| posiedzeniu Sejmu posłowie zmienili definicję pociągów regionalnych. W
| efekcie taki tani pociąg , dotowany przez samorządy, może jechać tylko do
| najbliższej stacji węzłowej poza granicami województwa! Jak to wygląda w
| praktyce?

W praktyce pojawią się zapewne przerywane poziome kreski w cegle ;)

| Nie będzie też pociągów do Torunia i Bydgoszczy (pojadą do Mogilna),

To Mogilno jest jeszcze węzłem? Orchowo reaktywowali czy co?

| a zamiast do Łodzi, dojedziemy tylko do Kutna.

Ej, to z Poznania do Łodzi jedzie jakiś osobowy przez Kutno?

| W kończącym się 2007 roku Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
| wydał na przewozy kolejowe 72 miliony złotych i taką stawkę chce utrzymać
na
| rok przyszły. W tym celu zrezygnowano na przykład z uruchamiania pociągów
z
| lokomotywą spalinową. Wszystkie linie niezelektryfikowane (na przykład z
| Poznania do Wągrowca i Wolsztyna) mają obsługiwać tanie w eksploatacji
| szynobusy.

| - To jest poważne niebezpieczeństwo i nie wiem, czy władze województwa
| wiedzą, co robią. Te pojazdy często się psują, a z moich informacji
wynika,
| że PKP Cargo przeniosło lokomotywy spalinowe do innych regionów kraju -
| zwraca uwagę Zbigniew Czerwiński.

A co z pociągami obsługiwanymi wolsztyńskimi parowozami? W okresie letnim
jakieś diesle będą jednak potrzebne.

Pedro


Nie chodzi o węzły na których prowadzony jest ruch pasażerski w przynajmniej
trzech kierunkach lecz o stacje węzłowe wg D-29







Temat: [pr] 1 czerwca rusza modernizacja poznańskiego węzła kolejowego
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3384926.html

1 czerwca rusza modernizacja poznańskiego węzła kolejowego

gut 31-05-2006 , ostatnia aktualizacja 31-05-2006 17:21

Każda inwestycja poprawiająca komunikację wymaga poświęceń. Tym razem w
cierpliwość muszą się uzbroić nie kierowcy, ale podróżni w pociągach, bo już
jutro pełną parą ruszy modernizacja poznańskiego węzła kolejowego.

Przebudowa węzła Poznań to największa tego typu inwestycja w Polsce.
Dotychczas bowiem żadne miasto nie doświadczyło takiego kolejowego remontu.
Potrwa trzy lata i pochłonie 105 mln euro. Pierwszy etap rozpocznie się już
1 czerwca na torze nr 1 od Antoninka do stacji Poznań Wschód. Kompletna
wymiana torów i trakcji potrwa 50 dni. W tym czasie pociągi w obu kierunkach
będą kursowały po jednym czynnym torze. Dlatego składy przyjeżdżające i
odjeżdżające ze stacji Poznań Główny mogą być lekko opóźnione. Zmienią się
nieznacznie godziny odjazdów i przyjazdów ok. 100 pociągów. Godziny
kursowania kilku z nich, zwłaszcza z kierunku Wrześni, Konina i Kutna,
zostaną przesunięte o pół godziny, a nawet godzinę. 14 minut później niż
zwykle przyjedzie też pociąg z Poznania do Zakopanego (teraz o godz. 9.16),
a 10 minut później, czyli o godz. 10.06, pojawi się w Poznaniu pociąg z
Łodzi Kaliskiej jadący do Szczecina.

Zmienią się również godziny kursowania pociągów pospiesznych niejadących
przez Poznań, a przemierzających północną Wielkopolskę: "Barnima" z Torunia
do Szczecina (przez Piłę, Trzciankę, Krzyż) oraz "Kopernika" z Bydgoszczy
przez Piłę do Warszawy.

Szczegółowy wykaz zmian można znaleźć na stronie internetowej PKP Przewozy
Regionalne (www.pr.pkp.pl) i w dworcowych punktach informacji. Komunikaty
pojawią się także na wszystkich stacjach poznańskiego węzła kolejowego.
Informacja kolejowa: tel. 94 36.







Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły.


Witam.
Doszły do Mnie informacje o trasach poc. dalekobieznych w nowym rj.

Z tego co mi wiadomo to:
1.ASNYK - Łódź Kal. - Gdynia codz., a w sezonie Łódź Kal. - Hel /
[b]Łeba[/b]
2.[b]WCZASOWICZ[/b] - Łódź Kal. - Kołobrzeg / Ełk
3.BYSTRZYCA Lublin - Wwa - Skierniewice - Łowicz - Kutno - Poznań -
Szczecin
w sezonie do/z Świnoujścia
(ps. nie wiem co na to PKP IC)
4. REYMONT Łódź Fabr. - Czwa - Kraków Pł. - całorocznie w (6) [b]do
Zakopanego
[/b], powrót w (7)
5. SŁOWINIEC - Słupsk - Poznań - Ostrów - Kluczbork - [b]KATOWICE[/b]
6. MERKURY - Szczecin - Poznań - Ostrów - Kluczbork - KATOWICE
7. W uzupełnieniu taktu 2 godzinnego w korytarzu Bydg - Wwa , poc.
PODLASIE
rel. Bydgoszcz - Wwa - Terespol
8. DOKER KAtowice - Czwa - Zduńska Wola Karsznice - Ino - Bydg- Gdynia
łącznik rel. Łódź kal. - Gdynia p. Zgierz, Kutno, Toruń, a co zatym idzie
zmiana godzin kursowania, jednak zachowano obustronne skom. Z Batorym w
Katowicach, ktory ma byc nadal w PR!
9. WIENIAWSKI - Szczecin odj. 4:50, przez Poznań, Kutno, Łódź - Radom -
Lublin - ZAMOŚĆ
10. wzamian Jezioraka, pociag na razie bez nazwy: OLSZTYN - Iława -
Toruń -
Poznań - Wrocław - Lichkov - Praha Hln. (bez knajpy!)
11. Takt 4 godzinny Wrocław - Łódź, a w nim m.in: Jaćwing, Włókniarz,
Sudety
12. Takt 4 godzinny Kraków - Kielce - Wwa,
13. Sezon Suwałki - Białystok (wagony z Ełku) - Wwa - Łódź Kaliska
(wagony) -
Wrocław - Kudowa Zdrój
14. Posp. Karkonosze kursuja bez wagonów do Kudowy Zdroju. (przejda na
nowy
poc.)
15. W to nie wierze ale ... : Sztygar do Zwardonia! w 5.6.7 skom z
motoriczka
do Ziliny lub Cadcy

Wiadomosc z innego zrodła: Mniej pewne ale mowię: Co drugi pociag rel.
Łódź
Fabr. - WWsch. obsługiwany ma być nowymi jednostkami.
Pozostanie poc. ŁODZIANIN, TELIMENA.
Pozostałe wagonowe "fanryki" mają być wydłużane tj. do Lublina, Terespola,
Białegostoku, Olsztyna. (mysle ze chodzi tu o oszczednosc składów).

Ponadto we wszystkich pociągach pospiesznych ma kursować wagon z
PRZEDZIAŁEM
dla rowerów i sprzetu sportowego, a w wakacje na oblezonych trasach,
wagony
brankardy (takie jakie jezdza na Jacwingu obecnie)
Co ciekawe w żadnym z powyzszych pociągów nie ma przewidzianego wagonu
barowego.
Każdy pociąg prowadzi 1 kl; oraz przesyłki konduktorskie w całych
relacjach.

Tak jak pisałem na początku: info dosc pewne, ale to tylko PR, wiec mozna
sie
spodziewac wszystkiego.
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam.


Relacje są całkiem inne niż podałes





Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły.
Witam.
Doszły do Mnie informacje o trasach poc. dalekobieznych w nowym rj.

Z tego co mi wiadomo to:
1.ASNYK - Łódź Kal. - Gdynia codz., a w sezonie Łódź Kal. - Hel / [b]Łeba[/b]
2.[b]WCZASOWICZ[/b] - Łódź Kal. - Kołobrzeg / Ełk
3.BYSTRZYCA Lublin - Wwa - Skierniewice - Łowicz - Kutno - Poznań - Szczecin
w sezonie do/z Świnoujścia
(ps. nie wiem co na to PKP IC)
4. REYMONT Łódź Fabr. - Czwa - Kraków Pł. - całorocznie w (6) [b]do Zakopanego
[/b], powrót w (7)
5. SŁOWINIEC - Słupsk - Poznań - Ostrów - Kluczbork - [b]KATOWICE[/b]
6. MERKURY - Szczecin - Poznań - Ostrów - Kluczbork - KATOWICE
7. W uzupełnieniu taktu 2 godzinnego w korytarzu Bydg - Wwa , poc. PODLASIE
rel. Bydgoszcz - Wwa - Terespol
8. DOKER KAtowice - Czwa - Zduńska Wola Karsznice - Ino - Bydg- Gdynia
łącznik rel. Łódź kal. - Gdynia p. Zgierz, Kutno, Toruń, a co zatym idzie
zmiana godzin kursowania, jednak zachowano obustronne skom. Z Batorym w
Katowicach, ktory ma byc nadal w PR!
9. WIENIAWSKI - Szczecin odj. 4:50, przez Poznań, Kutno, Łódź - Radom -
Lublin - ZAMOŚĆ
10. wzamian Jezioraka, pociag na razie bez nazwy: OLSZTYN - Iława - Toruń -
Poznań - Wrocław - Lichkov - Praha Hln. (bez knajpy!)
11. Takt 4 godzinny Wrocław - Łódź, a w nim m.in: Jaćwing, Włókniarz, Sudety
12. Takt 4 godzinny Kraków - Kielce - Wwa,
13. Sezon Suwałki - Białystok (wagony z Ełku) - Wwa - Łódź Kaliska (wagony) -
Wrocław - Kudowa Zdrój
14. Posp. Karkonosze kursuja bez wagonów do Kudowy Zdroju. (przejda na nowy
poc.)
15. W to nie wierze ale ... : Sztygar do Zwardonia! w 5.6.7 skom z motoriczka
do Ziliny lub Cadcy

Wiadomosc z innego zrodła: Mniej pewne ale mowię: Co drugi pociag rel. Łódź
Fabr. - WWsch. obsługiwany ma być nowymi jednostkami.
Pozostanie poc. ŁODZIANIN, TELIMENA.
Pozostałe wagonowe "fanryki" mają być wydłużane tj. do Lublina, Terespola,
Białegostoku, Olsztyna. (mysle ze chodzi tu o oszczednosc składów).

Ponadto we wszystkich pociągach pospiesznych ma kursować wagon z PRZEDZIAŁEM
dla rowerów i sprzetu sportowego, a w wakacje na oblezonych trasach, wagony
brankardy (takie jakie jezdza na Jacwingu obecnie)
Co ciekawe w żadnym z powyzszych pociągów nie ma przewidzianego wagonu
barowego.
Każdy pociąg prowadzi 1 kl; oraz przesyłki konduktorskie w całych relacjach.

Tak jak pisałem na początku: info dosc pewne, ale to tylko PR, wiec mozna sie
spodziewac wszystkiego.
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam.





Temat: Wykolejenie IC "Chrobry"

Pociąg IC "Chrobry" Szczecin-Warszawa wypadł z szyn

Wykoleił się pociąg "Chrobry" relacji Szczecin-Warszawa. Do wypadku doszło w miejscowości Krzewie w województwie łódzkim. Dwie osoby zostały odwiezione do szpitala - powiedział portalowi Gazeta.pl Marceli Śmiałek z policji w Kutnie, który jest na miejscu. Obrażenia rannych osób nie są zbyt poważne - powiedział Śmiałek.

Rzecznik łódzkich strażaków Jacek Szeligowski powiedział, że dwie osoby odwiezione do szpitala miały drobne obrażenia głowy. Kilku pasażerów miało drobne otarcia na rękach i nogach. Generalnie więcej było strachu i stresu - podsumował Szeligowski.

- Żaden z wagonów pociągu nie jest wywrócony, ale pociąg się rozerwał. Do lokomotywy są podczepione dwa wagony, reszta pociągu się oderwała - opowiadał Śmiałek. Obie części są wykolejone.

Z informacji fotoreportera PAP, który jechał pociągiem wynika, że część wagonów oparła się na słupach trakcyjnych; zerwana została trakcja elektryczna.

Jak informował Michał Wrzosek z PKP kolej podstawiła autobusy, którymi pasażerowie pojechali do Kutna, skąd podstawionym pociągiem pojadą dalej do Warszawy. Tory są zablokowane. Kolej organizuje objazdy dla pociągów.

Wrzosek nie chciał mówić o ewentualnych przyczynach wypadku, ale powiedział, że w miejscu gdzie do niego doszło jest ograniczenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę. To, czy maszynista nie przekroczył tej prędkości zbada komisja, ale sądząc po skutkach wykolejenia, po tym że wagony się nie wywróciły, można wnioskować, że pociąg nie jechał zbyt szybko - wyjaśniał Wrzosek.


Link

Komentarz:
Jak tak ma wygląda nowa jakość przewozów jaką zapowiada IC to ja dziękuję za IC, pojadę PR



Temat: Na Euro 2012 będziemy mieli szybką kolej
PKP: za dwa lata w 2 godz. ze stolicy do Gdańska

"Puls Biznesu": Zapowiadają się rewolucyjne zmiany na kolei. Ministerstwo Transportu chce na EURO 2012 zmodernizować stare i zbudować nowe tory. Będą utrudnienia w ruchu.

Jeśli komuś dziś dłuży się czas podróży pociągiem z Warszawy do Gdańska (pięć godzin), wkrótce będzie miał prawdziwy powód do narzekań. Za kilka miesięcy przejazd wydłuży się o ponad 1,5 godz., bo pociągi ruszą objazdem przez Kutno i Bydgoszcz. Kolejarze zapewniają, że warto pocierpieć, bo za dwa lata przejazd nad morze zajmie ponad dwie godziny.

Front robót jest szeroki. Do 2012 r. koleje chcą wyremontować ponad 650 km torów łączących miasta, w których będą rozgrywane mecze piłkarskie. Ale nie tylko tam. Ministerstwo Transportu zastanawia się, jak usprawnić komunikację kolejową z Ukrainą. W planach na lata 2007-13 brano pod uwagę tylko remont linii do przejścia w Terespolu na granicy z Białorusią. Dorohusk i Medykę na granicy z Ukrainą uwzględniał dopiero grafik na lata 2014-20 i później. Ministerstwo chce jednak zmodernizować jeszcze jedną linię ku granicy wschodniej. Na tym nie koniec. Pojawił się pomysł, by przyspieszyć budowę zupełnie nowej superszybkiej linii kolejowej, tzw. igreka, z Warszawy do Kalisza, gdzie rozdzielałoby się na Poznań i Kutno. Pierwotnie planowano rozpoczęcie inwestycji dopiero po 2014 r., ale jak wynika z naszych informacji, kolejarze chcą zbudować na EURO 2012 chociaż nitkę ze stolicy do Łodzi, by przyspieszyć przejazd z Warszawy do Wrocławia. Pociągi po tych torach mają jeździć z prędkością ponad 260 km/h .

Za onet.pl http://wiadomosci.onet.pl/1532635,11,item.html




Temat: Kolej w regionie łódzkim.


Co najmniej szesnaście pociągów w regionie łódzkim zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP, który ma zacząć obowiązywać w grudniu, a kolejne 32 połączenia stoją pod znakiem zapytania. Urząd Marszałkowski, który finansuje pasażerskie przewozy kolejowe, rozważa zastąpienie pociągów autobusami.

Przesądzony jest los trzech pociągów z Łodzi Kaliskiej do Łowicza oraz połączenia Zduńska Wola - Częstochowa przez Chorzew Siemkowice, Kutno - Włocławek i Koluszki - Tomaszów. Ale to nie wszystko, bo kolej uzgodniła z Urzędem Marszałkowskim, że z 217 pociągów osobowych kursujących obecnie po województwie łódzkim, w nowym rozkładzie pewnych jest tylko 156. Zagrożone są m.in. pociągi Wieluń - Wieruszów, Pątnów - Kępno, Kutno - Płock.

- Jeśli teraz stracimy pasażerów, to później trudno ich będzie odzyskać - mówi Antoni Kopeć, przewodniczący komisji zakładowej "Solidarności" łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

- Ale stan techniczny torów z Łodzi do Łowicza jest tak tragiczny, że pociąg mógłby jechać 20 km/h, więc 50-kilometrowa podróż zajęłaby 2,5 godziny, a pieniędzy na naprawę nie ma... - dodaje Antoni Kopeć.

- Jeżeli składem z ponad 200 miejscami jedzie mniej niż 50 pasażerów, to nie ma sensu utrzymywać takiego połączenia - mówi Janusz Wysocki, naczelnik Wydziału Transportu i Komunikacji w Urzędzie Marszałkowskim. - Dlatego rozważamy zastąpienie połączeń kolejowych autobusowymi. Wystąpiliśmy do dwunastu PKS-ów w naszym województwie z pytaniem, czy byłyby zainteresowane uruchomieniem kursów. Wszystkie odpowiedziały pozytywnie.
* * * * *
Dobrą informacją dla pasażerów jest planowane od grudnia uruchomienie pośpiesznego połączenia Tomaszów - Warszawa i wydłużenie linii osobowej ze Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów do Łodzi Fabrycznej.




Temat: RJ 02/03 - jeszcze raz o konkurencyjnych pospiesznych
Poniewaz ostatnio na grupie pojawilo sie sporo postulatow dot. stworzenia
nowych pociagow pospiesznych na trasach "zmonopolizowanych" przez poc.
kwalifikowane, informuje, ze w rozkladzie jazdy 2002/03 (15.12.02 -
13.12.03) spolka PKP-Przewozy Regionalne uruchomi kilka takich polaczen.
Pisalem juz o tym kilkakrotnie, teraz warto zebrac wszystkie informacje w
jednym poscie (konstrukcja rozkladu jest juz praktycznie zakonczona wiec
zadnych zmian raczej nie bedzie).

odj/przyj z/do W-wy - podane dla W-wy Centr.
(Kutno 12.35/47)- oznacza przesiadke

W-wa Poznan
10.10 13.35 - "Merkury"
11.05 (Kutno 12.35/47) 14.55  - "Chelmianin" / 17113
13.43 17.20  - "Starosta"

Poznan W-wa
  7.05 11.00 - "Starosta" (przyj. do W-wy Zach. 10.43)
10.20 13.48 - "Merkury"

W-wa Szczecin
10.10 16.31 - "Merkury"
13.43 (Pozn.Gl. 17.20/30) 20.32 - "Starosta" / "Bosman"

Szczecin W-wa
7.15 13.48 - "Merkury"

W-wa Gdansk Gl. Kolobrzeg
10.52 15.10 19.02 - "Pobrzeze"

W-wa Gdansk Gl.
14.55 (Ilawa 17.36/41) (Tczew 19.10/30) 19.54 - "Kormoran" / 60329 /
"Mieszko"

Kolobrzeg Gdansk Gl W-wa
6.06 10.02 14.28 - "Pobrzeze"

W-wa Katowice Gliwice
15.35 19.45 20.20 - 14105

Gliwice Katowice W-wa
6.31 7.11 11.15 - 41102

W-wa Katowice
21.12 23.55 - "Batory"
21.18  0.08 - "Chopin"

Katowice W-wa
4.03 7.00 - "Chopin"
4.22 7.04 - "Batory"

Krakow Gl. Szczecin Gl.
7.00 (Pozn.Gl. 13.35/50) 16.31 - "Krakowianka" / "Merkury"

Szczecin Gl. Krakow Gl.
10.10 (Pozn.Gl. 12.57/13.10) 20.20 - "Bosman" / "Krakowianka"





Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2007
Cały artykuł:



Autobusy zamiast pustych pociągów

Co najmniej szesnaście pociągów w regionie łódzkim zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP, który ma zacząć obowiązywać w grudniu, a kolejne 32 połączenia stoją pod znakiem zapytania. Urząd Marszałkowski, który finansuje pasażerskie przewozy kolejowe, rozważa zastąpienie pociągów autobusami.

Przesądzony jest los trzech pociągów z Łodzi Kaliskiej do Łowicza oraz połączenia Zduńska Wola - Częstochowa przez Chorzew Siemkowice, Kutno - Włocławek i Koluszki - Tomaszów. Ale to nie wszystko, bo kolej uzgodniła z Urzędem Marszałkowskim, że z 217 pociągów osobowych kursujących obecnie po województwie łódzkim, w nowym rozkładzie pewnych jest tylko 156. Zagrożone są m.in. pociągi Wieluń - Wieruszów, Pątnów - Kępno, Kutno - Płock.

- Jeśli teraz stracimy pasażerów, to później trudno ich będzie odzyskać - mówi Antoni Kopeć, przewodniczący komisji zakładowej "Solidarności" łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

- Ale stan techniczny torów z Łodzi do Łowicza jest tak tragiczny, że pociąg mógłby jechać 20 km/h, więc 50-kilometrowa podróż zajęłaby 2,5 godziny, a pieniędzy na naprawę nie ma... - dodaje Antoni Kopeć.

- Jeżeli składem z ponad 200 miejscami jedzie mniej niż 50 pasażerów, to nie ma sensu utrzymywać takiego połączenia - mówi Janusz Wysocki, naczelnik Wydziału Transportu i Komunikacji w Urzędzie Marszałkowskim. - Dlatego rozważamy zastąpienie połączeń kolejowych autobusowymi. Wystąpiliśmy do dwunastu PKS-ów w naszym województwie z pytaniem, czy byłyby zainteresowane uruchomieniem kursów. Wszystkie odpowiedziały pozytywnie.

* * * * *

Dobrą informacją dla pasażerów jest planowane od grudnia uruchomienie pośpiesznego połączenia Tomaszów - Warszawa i wydłużenie linii osobowej ze Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów do Łodzi Fabrycznej.



Zwróćcie uwagę na logikę władz województwa: nikt nie jeździ, więc likwidujemy. Bez zbędnego analizowania i odpowiedzi na pytanie: dlaczego?
Zresztą o łódzkim UW szkoda gadać, skoro przez lata tolerowali pociąg, którym jechała tylko małą grupka kolejarzy... Gdzieś po 3 w nocy do Zduńśkiej Woli.
Tylko czekać aż inna spółka zajmie się łódzkimi torami. O ile te będą jeszcze istnieć....



Temat: [cyt][Łódź] Pociągi omijają Łódź
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/647784.html

*Pociągi pospieszne omijają Łódź*

Łódź traci atrakcyjne połączenia kolejowe z powodu fatalnego stanu
technicznego torów.Spółka Intercity proponowała Łodzi całoroczny pociąg
Tanich Linii Kolejowych z Warszawy do Poznania, Szczecina i Świnoujścia
przez Łódź Kaliską. Jednak wycofała się z tej propozycji ze względu na
drastyczne ograniczenie prędkości na odcinku Łódź - Kutno, po którym
jeździłby ten pociąg. Od grudnia podróż w tym miejscu wydłuży się o pół
godziny.

- Chętnie skierowalibyśmy ten skład do Łodzi, ale nie możemy zgodzić się na
to, aby nasi pasażerowie jechali z Poznania do Warszawy siedem godzin -
mówi Maciej Szafurski z biura marketingu PKP Intercity.

Będzie także mniej pociągów podmiejskich. Z nowego rozkładu jazdy, który
zacznie obowiązywać pod koniec tego roku, zniknie sześć pociągów osobowych
kursujących na trasie Łódź-Łowicz. Na tym odcinku trzeba bowiem ograniczyć
prędkość do 30 km/h. Oznacza to, że trasę o długości 68 kilometrów pociąg
pokonywałby w ciągu ponad dwóch godzin! Dlatego spółka PKP Przewozy
Regionalne w Łodzi zdecydowała o likwidacji pociągów.

Na remont torów między Łodzią a Łowiczem nie zanosi się.

- Planujemy jeszcze w tym roku wymienić najbardziej uszkodzone fragmenty
torów i podkładów między Łodzią a Kutnem. Być może dzięki tej naprawie uda
się zmniejszyć ograniczenie prędkości - mówi Marek Faber, zastępca
dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi.

(mr)  -  Express Ilustrowany

*

Moje trzy grosze...

Dziennikarze nie doszperali się jeszcze informacji, że Łódź ma stracić
sezonowe połączenie z Krynicą i Zagórzem oraz bezpośredni pociąg poranny do
Katowic i Bielska-Białej, JAĆWINGA oraz bezpośrednie połączenie z
Ciechanowem i Olsztynem.

A co do pociągów z Łodzi do Łowicza, to okazuje się, że ludzie chcą tamtędy
jeździć (ponad 60 pasażerów mimo żenującej prędkości). Ale oczywiście
najłatwiej zaorać niż próbować poprawić sytuację (szynobus, starania o
remont)...





Temat: PKP Regionalne+IC


| A dlaczego pchasz się przez Wwę? A przez Toruń i Olsztyn to nie łaska?
| Tam nie ma kwalifikowanych.

| Tym bardziej jeśli jesteś prawdziwym MK - cały dzień w pociągu to jest
| to :-)))

owszem, kwalifikowanych to tam nie ma.
ale trzeba odroznic kiedy sie jezdzi dla przyjemnosci, a kiedy z
koniecznosci.
ja niestety rzadko mam okazje jechac do domu, do Bialegostoku, dlatego
wtedy
raczej nie mam czasu na wycieczki, szczegolnie zima, kiedy nie mozesz
sobie
spokojnie podziwiac krajobrazow przez OTWARTE okno:((...
a zreszta znam wiele osob, ktore nie sa MK, a przydalby im
sie "niekwalifikowany" dojazd do Wawy.
zreszta chodzi tu tez o polityke PKP, wiele razy juz omawianA, czyli po
prostu
ZMUSZANIE pasazerow do drogich przejazdow!
czy ktos kiedys myslal o tym, ze takie praktyki nadawalyby sie do sadu
antymonopolowego badz urzedu ochrony konkurencji i konsumenta (zajmuje sie
m.in. sprawmi bezprawnych dzialan monopolistow)???????


Choc sam rowniez jestem przeciwny forowaniu 'na sile' kwalifikowanych, -
zwlaszcza tych syfnych a kosztujacych ciezkie pieniadze (np. IC Kaszub :)  -
to nie moge sie zgodzic z
pisaniem nieprawdziwych informacji.
Z Poznania do Bialegstoku przez W-we podrozny ma bardzo dobry wybor jak na
linie, gdzie w ruchu dalekobieznym z zalozenia kursuja tylko kwalifikowane.
Jesli ktos chce jechac jak najtaniej, nie zalezy mu na czasie - moze
wyjechac osobowym o 3:42 z Poznania Gl do Kutna, dalej zlapac przyspieszony
poc. rel. Plock - W-wa.
Mozna tez jechac o 5:30 Ex Przemyslaw z cena rynkowa - zaledwie 7 zl drozej
niz pospieszny, a czas przejazdu niewiele wiekszy niz zwyklym Ex. Z obu ww.
pociagow w Warszawie idealne skomunikowanie z poc. Niemen - w Bialymstoku
jestes 11:49. Poza tym, jak juz pisal Aragorn, masz dogodne polaczenia przez
Olsztyn: Baltyk (6:16 z Poz.) =Flisak =Biebrza (14:57 w B'stoku)





Temat: Burdel na E20 - najgorsze ze brak rozumu na PKP
Dzisiaj od 4:00 zamkniety został tor 2 w relacji Błonie-Ozarow Maz.

Godz 5:30 peron w Sochaczewie dziki tłum w sumie nie dziwne odwołano
nastepny pociag z Sochaczewa (oczywiscie w Teresinie, i Bloniu to samo)

Pytanie:  Ktos nie pomyslal by dac 3 jednostki  ? Skoro odwolany
nastepny pociag/obieg zapewne stoi w Sochaczewie.  A wystarczy pomyslec
ze skoro likwiduje sie cod rugi pociag to bedzie zle....

Godz 6:00 na mostku pod Bloniem pracuje 3 pracownikow wlasciwe to dwoch
jeden opiera sie o lopate. Ich efekt pracy 18 zdjetych sprezynek SB-3
przez 2h

Godz 6:10 pociag osobowy Lowicz-Warszawa jedzie od Blonia po
niewlasciwym, efekt w Plochocinie PANIKA ludzie stoja na peronie w
strone Warszawy (no calkiem slusznie) a pociag jedzie po niewlasciwym.

To jest k*&%&% skandal szczegolnie ze perony w Plochocinie w obu
kierunkach nie sa naprzeciw siebie wiec z rana albo skok z peronu na
tory albo tunelem raczej z marna sznasa.  Tutaj chociaz kieronik mial
trochę oleju bo poczekał na dyszących pasazerów.

Pytanie: Ktoremu debilowi zabraklo wyobrazni by powiesic informacje na
peronie "2" iz peron nieczynny i ze pociagi w obu kierunkach jezdza z
peronu 1.  Tak bez watpienia mamy dwoch debili z PLK i KM w tym przypadku.

W Ozarowie na zwolnienie szlaku czekal juz 1717 Lubuszanin

Pytanie: I komu k*(^*%&% przeszkadzal trapez w Plochocinie ?

Debilow z PLK za modernizacje E-20 dyscyplinarnie przniesc miedzy Lowicz
a Kutno niech jezdza i podziwiaja swoje gowno.
Drugi taki pasztet to brak trapezu w Leonowie (odcinek
Bednary-Sochaczew) i zamkniecie toru w tym wypadku to masakra na
rozkladzie.  Brawo przy modernizacji chyba myslano iz pociagi beda co 3h.





Temat: [31/01.12.2008] Czy masz plany na sylwestra 2007 ?
Znudziło Cię coroczne „umca umca” przy średniej klasy wodzireju za mikrofonem w jakimś podrzędnym lokalu (bo tam taniej)?... nie masz ochoty po raz kolejny wznosić toastów z towarzystwem, które tak do końca „nie nadaje na tych samych falach” co Ty? Znudziły Ci się pompowane baloniki i serpentyny co chwile fruwające nad Twoja głową? Jeśli tak to co powiesz na przeznaczenie podobnej kwoty na Bal Sylwestrowy dla około 50.000 gości w niesamowitym miejscu?
    lWitałeś/aś kiedyś Nowy Rok na jednym z najnowocześniejszych stadionów Europy? llCzy kiedykolwiek Twoje oczy cieszyły się widokiem gigantycznej, niesamowitej scenografii i specjalnie przygotowanego Sylwestrowego SHOW w rytmach Twojej ulubionej muzyki? llCzy próbowałeś/aś sobie choć przez chwile wyobrazić niepowtarzalny klimat Sylwestra w morzu bieli?l


Nie? ... w takim razie zapraszamy do krainy Sensation!



Przy porozumieniu z agencją ID&T Electrownia.pl postanowiła spełnić marzenie zapewne niejednego klubowicza w naszym kraju. Specjalnie z okazji niemieckiej edycji Sensation White, która odbędzie się 31 grudnia na LTU ARENA w Dusseldorfie chcemy Wam zaproponować dość niecodzienny sposób na powitanie Nowego Roku. Niestety ilość miejsc jest ograniczona i umożliwi ona wyjazd tylko 50 osobom.

Całkowity koszt wyjazdu to 485 PLN / os. Cena zawiera:
    lbilet wejściowy na imprezę llprzejazd w obie strony llubezpieczenie w kraju i za granicą llopiekun lldodatkowe opłaty zwiazane z wyżywieniem i noclegiem kierowcówl


Oto plan wyjazdu:
    lStart: 30.12.2007 (niedziela) godz. 14.00 Warszawa ul. Emilii Plater (pod Salą Kongresową) llTrasa: Warszawa - Sochaczew - Konin - Poznań - Świecko - Berlin - Dusseldorf llPrzystanki, na których można się dosiadać:l

- Sochaczew (Pl. Kościuszki) około 15.00
- Kutno (restauracja Mc Donalds przy trasie) około 16.15
- Konin (stacja benzynowa ul.Europejska - przy wyjeździe w kierunku autostrady A2) około 17.45
- Poznań (Dworzec Główny PKP) około 19.30
- Świebodzin (stacja benzynowa ul. Wojska Polskiego) około 21.30
- W miejscowości Torzym godzinny postój na gorący posiłek.
- Świecko (przejście graniczne) około 24.00

Wszystkie dodatkowe informacje oraz rezerwacja miejsc znajduje sie na stronie organizatora, tj. www.electrownia.pl

Źródło: www.topdj.pl



Temat: Spóźnione pociągi do Warszawy
A co dopiero na to powiesz
http://www.trojmiasto.pl/...l?id_news=23149

Denerwuje Cię ponad czterogodzinna podróż pociągiem z Trójmiasta do stolicy? Już wkrótce możemy jechać o godzinę dłużej. Wszystko przez planowany remont trasy Gdynia – Warszawa.

Zapowiadana od lat modernizacja linii z Gdyni do Warszawy zbliża się dużymi krokami.

- Projekty wykonawcze są na ukończeniu - mówi Katarzyna Gawlik-Tarnowska, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. - Przy pomyślnym rozstrzygnięciu przetargów na wybór wykonawców pierwszy etap prac, czyli remont torów na stacji Gdynia Główna i w okolicach Nasielska, rozpocznie się na przełomie lipca i sierpnia.

W ciągu następnych miesięcy remont objąłby większość trasy. Po jego zakończeniu czas jazdy skróci się z obecnych czterech godzin do dwóch i pół w przypadku pociągu "klasycznego", czyli złożonego z lokomotywy osiągającej prędkość 200 km na godzinę i wagonów, oraz do dwóch godzin i 15 minut w przypadku pociągów z tzw. wychylnym pudłem, takich jak włoski pociąg Pendolino.

Pierwotnie prace miały potrwać siedem lat, jednak w związku z Euro 2012 Ministerstwo Transportu postanowiło je przyspieszyć. Plan jest następujący: ponieważ na czas remontu czas podróży i tak by się wydłużyła o kilkadziesiąt minut z powodu zamykania kolejnych odcinków torów, lepiej od razu zamknąć całą trasę i robotę wykonać szybciej.

Pociągi z Trójmiasta do Warszawy mają w tym okresie jeździć przez Bydgoszcz, Toruń i Kutno. Biorąc pod uwagę obecne czasy przejazdu, taka podróż z Gdańska do stolicy trwałaby 5 godzin i 20 minut.

Ostatnio pojawiła się informacja, że objazd zostanie wprowadzony już za trzy miesiące.

- Wątpię, by stało się to tak szybko - mówi Michał Wrzosek, rzecznik Grupy PKP SA. - Obstawiałbym raczej początek przyszłego roku.

Na razie nie ma oficjalnych decyzji, czy wszystkie pociągi zostaną skierowane na zastępczą trasę, czy np. część zostanie zlikwidowana. Po dwóch latach będzie po wszystkim, bo najbardziej zniszczone tory na linii do stolicy zostaną już wyremontowane i pociągi będą już mogły wrócić na starą trasę. Mimo że remont kilku odcinków będzie jeszcze trwał, już wtedy z Gdańska do Warszawy będziemy jechali krócej niż trzy godziny.

Być może kolejowe spółki wprowadzą na czas objazdu tzw. ceny relacyjne, czyli uniezależnione od liczby kilometrów, których będzie o sto więcej. W ten sposób uniknięto by podwyżki cen.

Chyba będzie obniżka cen .... pociąg Kraków Płaszów - Kołobrzeg ten dopiero czasu przejazdu nabierze



Temat: Łódzkie: Kolej w kompletnym rozkładzie (jazdy)
Łódzkie: Kolej w kompletnym rozkładzie (jazdy)

Pasażerowie są zbulwersowani bałaganem w rozkładzie jazdy na stacjach PKP w centralnej Polsce. Z powodu remontów torów na trasie Łódź - Warszawa i w okolicy Kutna godziny odjazdów i przyjazdów są ciągle zmieniane. Nie nadąża za nimi nawet kolej, która ma kłopoty z uaktualnianiem rozkładu jazdy. Na dworcu Łódź Fabryczna tablice z rozkładem zasłonięto folią...

Daniel Kondrakiewicz wybrał się z Warszawy do Zblewa w Borach Tucholskich, utknął jednak w Kutnie. - Podano mi nieprawdziwe informacje - mówi wzburzony mieszkaniec stolicy. - Pociąg do Olsztyna nie przyjechał, bo okazało się, że kursuje jak w dni świąteczne, choć 4 maja nie ma święta. Dlatego wybraliśmy połączenie przez Kutno do Tczewa. Pociąg z Kutna miał odjechać o 11.06, ale zapowiedziano godzinne opóźnienie. Poszedłem do informacji upewnić się, czy na pewno przyjedzie za 60 minut. Pani w okienku zapewniła, że tak. Poszliśmy z żoną i dzieckiem do sklepu i wróciliśmy na pociąg 10 minut przed czasem. Wtedy okazało się, że nasz pociąg... już odjechał. Zaproponowano nam kolejne połączenie przez Bydgoszcz. Straciłem mnóstwo nerwów i czasu.

Na podobne problemy skarżą się podróżni wyjeżdżający z Łodzi Fabrycznej. Trasa do Warszawy należy do najbardziej obleganych w kraju. Trudno tu jednak mówić o jakimkolwiek rozkładzie jazdy, skoro pociągi codziennie się spóźniają. - Nie pamiętam, kiedy był w Skierniewicach punktualnie - narzeka Małgorzata Janicka, która często podróżuje tą trasą.

Przedstawiciele kolei, pytani o komentarz, tylko wzruszają ramionami. - Jeśli są problemy ze zrozumieniem informacji na tablicach, trzeba zadzwonić albo zapytać - twierdzi Danuta Natkaniec z sekcji przewozów pasażerskich w Łodzi.

Podobnie wypowiada się Halina Boczek, naczelnik na kutnowskiej stacji: - Ludzie są nieuważni, nie słuchają komunikatów, nie czytają informacji o zmianach. Zawsze można się upewnić w informacji.

Okazuje się jednak, że nawet dane uzyskane w informacji lub kasie nie zawsze są wiarygodne. - Zadzwoniłem po godz. 20, by dowiedzieć się o ranny pociąg do Warszawy - mówi Przemysław T. z Kutna (nazwisko do wiadomości redakcji). - Pani w słuchawce poradziła mi, żebym lepiej przyjechał na stację, bo właśnie są wprowadzane do rozkładu kolejne zmiany. Po chwili zadzwoniłem znowu. Podano mi godzinę 8 z minutami. Na wszelki wypadek zadzwoniłem do innej kasy i tam mi powiedziano, że pociąg odjeżdża po godz. 9. Na całe szczęście przejechałem wcześniej - pociąg odjechał o 8.

Rzetelnej informacji o godzinach odjazdów pociągów próżno szukać także w Internecie. - Koleje Mazowieckie nie poinformowały nas w porę, że w "długi weekend" pociągi będą jeździć jak w święto, dlatego rozkład był nieaktualny - przyznaje Maciej Suchoński z Telekomunikacji Kolejowej. - Poza tym, my wprowadzamy tylko te zmiany, które obowiązują dłużej niż dwa tygodnie. Ze względu na dużą liczbę krótkoterminowych zmian, odsyłamy pasażerów do informacji PKP.

Pracownicy PKP zapewniają, że problemy z rozkładem wkrótce się skończą.

- Trwają jeszcze remonty na trasie Warszawa - Łódź Fabryczna, dlatego pasażerowie muszą być przygotowani na zmiany - mówi Ryszard Bandosz, rzecznik Polskich Linii Kolejowych SA w Warszawie. - Po 15 maja wprowadzimy nowy stały rozkład jazdy. Poinformujemy o nim 14 maja.

Pasażerowie przejeżdżający przez Kutno mogą sobie jednak zadać pytanie, czy po 15 maja będzie ważny nowy rozkład, skoro na tablicy z rozkładem jazdy napisano, że zmiany obowiązują do 24 maja?

Źródło: NaszeMiasto.pl



Temat: Wypadek pod kutnem
http://intercity.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1385

Wykolejenie pociągu IC ‼Chrobry” - informacja z godz. 15.00
12.12.2008

Informacja z godz. 15.00:

O godzinie 9.32 na rozjeździe kolejowym na stacji Krzewie (na trasie
Koło - Kutno) wykoleiły się wagony pociągu IC ‼Chrobry” relacji
Szczecin-Warszawa. Żaden z wagonów się nie przewrócił. 2 poszkodowane
osoby zostały przewiezione do szpitala w Kutnie. Kolejne 2 podróżne same
zgłosiły się do szpitala. Przedstawiciel Zarządu PKP Intercity odwiedził
poszkodowanych w szpitalu. Po udzieleniu pomocy wszyscy podróżni zostali
wypisani.

Jedna z osób zdecydowała się na kontynuowanie podróży do Warszawy, trzy
podróżne zostały odwiezione przez pracowników PKP Intercity samochodem
do Poznania.

O godzinie 14.00 został odblokowany jeden tor i umożliwiony przejazd
przez stację Krzewie. Ruch pociągów na trasie Warszawa-Poznań nie jest
już kierowany na objazdy. Pociągi na tej trasie jeżdżą jednym torem.

Na skutek czasowo zmienionej organizacji ruchu na trasie Warszawa-
Poznań 4 pociągi mają opóźnienia sięgające dwóch, trzech godzin. Do
końca dnia mogą wystąpić wtórne opóźnienia pociągów.

Pasażerom podróżującym w opóźnionych pociągach PKP Intercity zapewniła
bezpłatne gorące napoje i przekąski. Podróżnych pociągu IC Chrobry
komunikacją zastępczą przewieziono do Warszawy. Każdy z pasażerów
otrzyma od PKP Intercity darmowy bilet na trasę Warszawa-Szczecin, do
wykorzystania w ciągu trzech miesięcy.

Przyczyny zdarzenia bada specjalna komisja.

--------------

O godzinie 9.32 na rozjeździe kolejowym na stacji Krzewie (na trasie
Koło - Kutno) wagony pociągu IC ‼Chrobry”, relacji Szczecin-Warszawa,
wykoleiły się. Żaden z wagonów się nie przewrócił, 2 poszkodowane osoby
zostały przewiezione do szpitala w Kutnie. Pozostali pasażerowie nie
odnieśli obrażeń i zostali przewiezieni autobusową komunikacją zastępczą
do Kutna, a stamtąd, podstawionymi przez PKP Intercity autobusami do
Warszawy.

Według informacji uzyskanych od kierownika pociągu na pokładzie w chwili
zdarzenia znajdowało się około 250 osób. Skład liczył 8 wagonów, w tym 5
wagonów 2 klasy, 2 wagony klasy 1, oraz wagon restauracyjny.

Obecnie występują utrudnienia na trasie Warszawa – Poznań. Pociągi z
Warszawy kierowane są objazdem na linię Toruń – Gniezno - Poznań.
Pociągi z Poznania kierowane są objazdem przez Zduńską Wolę – Łódź -
Łowicz. Większe opóźnienie, około 2 godzin, będą miały pociągi IC
‼Ślęża” relacji Wrocław – Warszawa i Ex ‼Lubuszanin” relacji Zielona
Góra – Warszawa.
Przyczyny zdarzenia bada specjalnie powołana komisja. Na miejsce
zdarzenia udał się Członek Zarządu PKP Intercity.

Szczegółowych informacji udziela infolinia:
Jeśli dzwonisz z telefonu stacjonarnego: 0 801 022 007,
z telefonu komórkowego i z za granicy: + 48 422 055 007

***

Miło, że PKP IC nie zapomniało o tych podróżnych ze szpitala.

Chociaż zastanawia mnie, dlaczego podróżnych z Chrobrego odwieziono do
Poznania... Ktokolwiek chciał się przesiadać w Swarzędzu, żeby nim jechać?





Temat: Podróż pierwsza klasa?
Ja podzielę się przygodą mniej dokuczliwą niż wiele opisywanych w tym portalu i wielu innych. W PRLu pewnie nawet nie potrakraktowałbym tego jako dużej dokuczliwości, ale widocznie znormalniałem od tego czasu i już tylko tyle wystarczy mi, żeby nie wybierać na swojego przewoźnika PKP PR. Tym bardziej, że poprzedni kontakt z PKP na długiej trasie (Bieszczady), kilka lat temu zakończył się okradzeniem mojej żony z bagażu podręcznego. Natępujace potem "bliskie spotania trzeciego stopnia" z policją i prokuraturą pozwoliło mi wyrobić sobie przekonanie o absolutnym braku skuteczności (i wręcz braku chęci w tym kierunku) tych instytucji. Ale to osobna historia.

Tym razem wracałem z żoną z urlopu na Mierzeji. Jechaliśmy z Gdańska do Łodzi. Dla uniknięcia przesiadek (ze względu na bagaż) zdecydowaliśmy się na pociąg Gdańsk-Katowice przez Łódź Kal. jadący przez Kutno (12:49 w Gdańsku). Dla wygody bilety kupiłem kilka dni wcześniej podczas zwiedzania Gdańska. I także dla wygody na I klasę.

Pociąg przyjechał o 5 minut spóźniony (chyba z Gdyni), ale pomyślałem, że czasem zdarzają się przecież jakieś prace na torach. Wagon był w średnim stanie, w jednym przedziale był nieciekawy zapach, ale znaleźliśmy lepszy, chociaż chyba jakiś idiota poprzypalał papierosem siedzenia. Toaleta w stanie takim sobie, ale widywałem gorsze. W sumie nieźle, jestem realistą. Na godzinę przed Kutnem od p. konduktor dowiedzieliśmy się, że w Kutnie musimy się przesiąść ponieważ coś jest nie tak z torami w okolicach Ozorkowa (nie pamiętam dokładnie sformułowania). Na 10 minut przed Kutnem nawet usłyszeliśmy odpowiednią zapowiedź przez głośniki - co prawda tylko po polsku, dla nas było to ok, ale okazało się, że jechali też jacyś cudzoziemcy, więc przydałoby się chociaż jeszcze po angielsku. Autobus w Kutnie był nawet niezły. Nawet grała muzyczka z głośników, szkoda tylko, że kierowca nie miał mikrofonu, żeby udzielić pasażerom informacji. Po dojechaniu do Zgierza zostaliśmy bez słowa wysadzeni (być może osoby siedzące blisko kierowcy jakieś słowo usłyszały). Idąc za resztą ludzi przeszliśmy na peron. Po jakimś czasie w miejsce w miarę wygodnego wagonu I kl. podstawiono nam starą jednostkę podmiejską. Z zapowiedzi wynikało, że jedzie do Koluszek. Co prawda osoba zapowiadająca powiedziała znacznie więcej, ale tego nie zrozumieliśmy nawet będąc rodowitymi Polakami, dla cudzoziemców to chyba była kompletna abstrakcja, oni chyba nie wiedzieli zupełnie co się dzieje, po prostu szli za innymi. Nie była to wina osoby zapowiadającej tylko raczej megafonów w stanie agonii. Informacja o Koluszkach wywołała lekką konsternację, może nie taką jak "to be or not to be", ale pytanie "wsiadać czy nie" w sytuacji gdy można pojechać w inną stronę lub nie zdążyć wsiąść do pociągu, który być może jest jedyny w ciągu kilku godzin też ma swoją wagę pomimo relatywnej bliskości Łodzi. Zdecydowaliśmy się wsiąść i słusznie. Okazało się, że PKP PR zapewniło pasażerom ten luksusowy środek transportu, żeby mogli dojechać do Łodzi oraz z Łodzi dojechać do Koluszek, gdzie czekał pociąg z którego wysiedliśmy. Dojechaliśmy z niedużym późnieniem.

W sumie drobna, mało przyjemna przygoda ze względu na ciężkie bagaże i nie miałbym tego PKP PR za złe gdyby wyniknęło to na skutek awarii lub wypadku, ale okazało się, że przyczyną jest PLANOWY REMONT TORÓW. I tu się dość mocno wkurzyłem, ponieważ:

1. PKP nie była uprzejma poinformować mnie, że w tej relacji nie dojadę do Łodzi zgodnie z rozkładem czyli bez przesiadek, co przy sporym bagażu jest istotne. Wybrałbym wtedy inną trasę lub innego przewoźnika (np PKS). Alternatywnie zadowoliłbym się silnym bagażowym, lub lepiej dwoma, ale to nie ten kraj i nie ta firma.

2. Gdybym został sensownie poinformowany, jak będzie wyglądał dalszy transport, wolałbym stracić trochę czasu i nawet dopłacić, żeby dojechać do Koluszek i przesiąść się do innego pociągu zmniejszając liczbę przesiadek do jednej.

3. Mam też za złe PKP PR skąpstwo polegajace na tym, że nie dowiozła nas autobusem zastępczym do Łodzi tylko pastwiła się nad kilkudziesięcioma osobami przeganiając ich dwa razy z bagażami.

4. Mam za złe brak informacji w trakcie tego całego zamieszania.

5. Dla porządku odnotuję też fakt, że zapłaciłem za pociąg pośpieszny I kl, a dojechałem na miejsce w zupełnie innym standardzie i z opóźnieniem.

Pewna japońska linia kolejowa po 30 minutowym opóźnieniu podstawiła wszystkim pasażerom taksówki. PKP PR ma jeszcze wiele nauki przed sobą o ile wcześniej nie splajtuje na skutek zniechęcenia klientów. Ja już praktycznie jeżdżę prawie tylko autobusami.

Opisywane zdarzenie miało miejsce 2.09.2008. Nie polecam korzystania z usług PKP PR.



Temat: PKP


KIELCE
26 listopada 2007 - 0:01
Pociągiem do Moskwy!
PKP modyfikują rozkład jazdy. Mieszkańcy Włoszczowy mogą spać spokojnie - peron się nie zmarnuje.

Ekspresy na Hel i do Krakowa oraz pospieszne do Szczecina i Świnoujścia, a także możliwość bezpośredniej podróży z Kielc do Moskwy to najciekawsze zmiany w nowym rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać już za kilkanaście dni.

PKP tradycyjnie na początku grudnia każdego roku wprowadzają zmiany w rozkładzie jazdy. Tym razem są one jednak nieznaczne. A w przypadku pociągów osobowych, kursujących po naszym regionie, korekty w rozkładzie są wręcz symboliczne.

W ruchu lokalnym z rozkładu nie znika żaden pociąg, nie przybywa także nowych połączeń. Wciąż zamknięta pozostaje linia kolejowa Kielce - Busko Zdrój.
reklama

"NIDĄ” NA HEL

Najistotniejsze nowości dotyczą pociągów dalekobieżnych. Najważniejsza zmiana wiąże się z jedynym ekspresem kursującym przez Kielce. Od nowego rozkładu jazdy "Nida” będzie kursowała od poniedziałku na trasie Kraków - Kielce - Radom - Warszawa - Gdynia, zaś w weekendy w wydłużonej relacji na Hel. Pociąg ten będzie jeździł w wakacje, a więc od końca czerwca do końca sierpnia. Odjazd z Kielc o godz. 6.55, przyjazd godz. 21.10.

- Kolejną nowością jest nocny pospieszny z Kielc do Szczecina, który będzie jeździł przez Częstochowę, Łódź, Kutno, Poznań i Krzyż. Pociąg będzie kursował w piątki i niedziele, a w sezonie codziennie i to do Świnoujścia - mówi Zdzisław Cieślik, szef marketingu Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Kielcach. - W nowym rozkładzie jazdy pojawi się również pospieszny z Kielc do Olsztyna, przez Radom i Warszawę.

Inną cenną informacją dla podróżnych związaną z nowym rozkładem jazdy PKP jest to, że w dzień z Warszawy i Krakowa do Kielc pociągi będą wyjeżdżały mniej więcej co dwie godziny.

BEZ PRZESIADKI DO ROSJI

Absolutną nowością jest natomiast bezpośrednie połączenie z Krakowa i Kielc do Moskwy. Od 9 grudnia rozpocznie kursowanie bezpośredni wagon sypialny z Krakowa i Kielc do stolicy Rosji. Z Kielc pociąg, w składzie którego znajdzie się kuszetka, będzie odjeżdżał o godzinie 8.06, do Moskwy dojedzie o godzinie 10.59 następnego dnia. Z powrotem: z Moskwy o godzinie 21.09, przyjazd do Kielc o godzinie 20.07.

EKSPRESY WE WŁOSZCZOWIE

Wchodzące wkrótce zmiany w rozkładzie jazdy dotyczą oczywiście także pociągów przejeżdżających przez słynny peron we Włoszczowie. Mimo niedawnego "politycznego” zamieszania wokół tego przystanku mieszkańcy Włoszczowy mogą spać spokojnie, bowiem kolej wprowadzając nowy rozkład jazdy nie zlikwidowała pociągów zatrzymujących się w tym mieście.

Zgodnie z zarysem rozkładu jazdy pociągów PKP Intercity w komunikacji krajowej - spółka ta uruchamia połączenia InterCity, ekspresowe i Tanich Linii Kolejowych - na przystanku Włoszczowa Północ będzie zatrzymywał się jeden ekspres i dwa pociągi Tanich Linii Kolejowych.

Ekspresem "Malinowski” (codziennie, godz. 21.22) będzie można pojechać do Warszawy oraz - przez Kraków - do Tarnowa i Rzeszowa (codziennie, godz. 7.31), a w soboty i niedziele dodatkowo relacja tego pociągu będzie wydłużona do Krynicy. Z kolei pociąg Tanich Linii Kolejowych "Kordecki” będzie kursował do Gliwic przez Katowice (od poniedziałku do piątku, godz. 20.10) oraz Warszawy (od poniedziałku do piątku, godz. 7.3 . Natomiast "Pojezierzem” będzie można pojechać z Włoszczowy przez Warszawę do Olsztyna, a w wakacje aż do Suwałk (w obu przypadkach w soboty, godz. 7.04) oraz do Gliwic przez Katowice (w niedziele, godz. 21.45).

DŁUŻEJ, BO REMONTUJĄ

Niestety wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy podróż z Kielc do Warszawy i Krakowa wciąż będzie trwała nieco dłużej. Wynika to z modernizacji torów w Warszawie, a także linii kolejowej wiodącej z Kielc do Krakowa.

Szczegółowe informacje na temat zmian w rozkładzie jazdy spowodowanych remontami są udzielane pod numerami telefonów 94-36 oraz 041-366-93-28.

Robert Felczak

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071126/POWIAT0104/71125063/-1/SWIETOKRZYSKIE




Temat: Chamstwo w PKP IC
Piętnuję siarczyście. Wprawdzie już opisałem to na p.m.k., ale opiszę i tu,
bo sytuacja wyzwoliła we mnie wręcz zaślepiającą wściekłość. Do tej pory
miałem o spółce PKP Intercity dość pozytywne zdanie - do dzisiaj.

Z takim lekceważeniem pasażerów, chamstwem, pogardą dla klientów ze
strony pracownika spółki PKP IC, do jakiego doszło dzisiaj w pociągu TLK
Kujawy (Warszawa-Bydgoszcz), nie spotkałem się jeszcze nigdy do tej pory.
Jechałem dzisiaj z Warszawy do Kutna, przy drzwiach od ubikacji, bo dalej
nie dało  się wepchnąć (zapełnienie ok. 150% - a jak miało być, skoro na
dzień przed majowym długim weekendem skład pociągu to trzy dwójki, wars i
jedna jedynka).

Oczywiście miałem "bilet dodatkowy bez wskazania miejsca do siedzenia", a
kiedy konduktor sprawdzał bilety, poprosiłem o potwierdzenie braku miejsca,
żebym mógł odebrać zwrot za miejscówkę w kasie (to normalna regulaminowa
procedura taryfy przewozowej IC, wiele razy razy tak jeździłem przy braku
miejsc i nie było problemu z poświadczeniem iodzyskaniem pieniędzy za
miejscówkę - czyli wg nowomowy PKP "dopłaty do pociągu objętego dopłatą").
Tym konduktor odpowiedział, że mi tego nie poświadczy. Wtedy pokazałem
palcem znajdujący się na bilecie napis "W razie nie zajęcia m-sca zwrot po
pośw. kond." (pisownia dosłowna) i stanowczo poprosiłem o wypełnienie
obowiązku służbowego wynikającego z taryfy przewozowej PKP IC, a on zaczął
mi wmawiać, że ta informacja jest nieprawdziwa, opowiadając absurdy, że
poświadczyć niewykorzystanie miejscówki można tylko wtedy, kiedy zostaną
pomyłkowo sprzedane dwie na to samo miejsce i że jeśli dobrowolnie kupiłem
bilet na miejsce stojące, to moja sprawa i żadnego zwrotu nie będzie.
Jeszcze bardziej stanowczo (ale do końca kulturalnie) przeczytałem głośno i
wyraźnie napis z biletu, wyjaśniłem, że jego interpretacja nie znajduje
potwierdzenia w żadnych przepisach, zapytałem, dlaczego usiłuje wprowadzić
mnie i innych pasażerów w błąd i oznajmiłem, że domagam się wykonania przez
niego obowiązku służbowego. Wtedy ordynarnym tonem odpowiedział, że jeśli
pokażę mu na swojej miejscówce numer wagonu i miejsca, to dopiero wtedy
wystawi mi zaświadczenie i że tak naprawdę powinienem się cieszyć, że w
ogóle jadę tym pociągiem, bo nie powinni mi sprzedać takiego biletu. Coraz
ostrzejsza wymiana zdań trwała kilka minut, włączyli się do niej
pasażerowie stojący obok, którzy w tym momencie również poczuli się
oszukani przez konduktora (wcześniej uwierzyli w jego "argument", że
znajdująca się na bilecie informacja o zwrocie i poświadczeniu "jest
nieprawdziwa"). Konduktor odmówił również podania imienia, nazwiska i
numeru służbowego (na szczęście mam numer jego z datownika na bilecie:
568044), odwracał się tak, żeby jego identyfikator nie był widoczny. Na
końcu powiedziałem, że napiszę skargę na niego, a on odwarknął, że mogę
sobie pisać, bo racja jest i tak po jego stronie.

Dodam, że jeszcze potem raz zauważyłem tego człowieka w systuacji, w której
ordynarnie odezwał się do ok. 10-letniego dziecka, które zapytało, dlaczego
ubikacja jest zamknięta.

Skargę oczywiście napiszę, wcale nie ze względu na 5 zł za miejscówkę w TLK
(tym bardziej że listy polecone będą więcej kosztować), ale dla zasady, bo
aż z taką bezczelnością nie spotkałem się na PKP, mimo że różne dziwne
zachowania kolejarzy tam widziałem.

Niestety większość pasażerów potulnie przyjęła z palca wyssane
"wyjaśnienie", że poświadczenia nie dostaną (w domyśle: bo konduktorowi się
nie chciało stemplować biletów ponad 100 osobom) i łącznie wykiwano
pasażerów na kilkaset złotych. Z takim chamstwem pracowników kolei trzeba
walczyć.





Temat: KONCERT XAVIERA W POLSCE (przygotowania)

Stacja/przystanek przyj. / odj.
Bielsko Biała Główna 01:16 Pospieszny
Czechowice Dziedzice 01:37 / 01:38
Pszczyna 01:48 / 01:49
Tychy 02:02 / 02:03
Katowice 02:21 / 02:36
Zabrze 02:56 / 02:57
Gliwice 03:05 / 03:06
Kędzierzyn Koźle 03:35 / 03:37
Opole Główne 04:15 / 04:17
Brzeg 04:43 / 04:44
Oława 04:56 / 04:57
Wrocław Główny 05:25 / 05:35
Oborniki Śląskie 05:59 / 06:00
Żmigród 06:17 / 06:18
Rawicz 06:47 / 06:48
Leszno 07:11 / 07:12
Kościan 07:35 / 07:36
Poznań Dębiec 08:06 / 08:07
Poznań Główny 08:14 / 08:17
Szamotuły 08:42 / 08:42
Wronki 08:57 / 08:58
Krzyż 09:19 / 09:20
Dobiegniew 09:36 / 09:37
Choszczno 09:57 / 09:58
Stargard Szczeciński 10:22 / 10:24
Szczecin Dąbie 10:42 / 10:43
Szczecin Główny 11:01

Szczecin Główny 23:25 Tanie Linie Kolejowe
Szczecin Dąbie 23:39 / 23:41
Stargard Szczeciński 00:01 / 00:03
Choszczno 00:24 / 00:25
Krzyż 01:03 / 01:04
Poznań Główny 02:05 / 02:25
Leszno 03:17 / 03:18
Wrocław Główny 04:41 / 04:45
Opole Główne 05:47 / 05:49
Kędzierzyn Koźle 06:23 / 06:24
Gliwice 06:54 / 06:56
Zabrze 07:07 / 07:08
Katowice 07:28
Przesiadka
Katowice 07:35 Pospieszny
Katowice Ligota 07:44 / 07:45
Tychy 07:57 / 07:58
Pszczyna 08:14 / 08:15
Czechowice Dziedzice 08:25 / 08:26
Bielsko Biała Główna 08:47

Szczecin Główny 05:36 InterCity
Szczecin Dąbie 05:49 / 05:50
Stargard Szczeciński 06:06 / 06:07
Krzyż 06:58 / 06:59
Poznań Główny 07:56 / 08:05
Kutno 09:36 / 09:37
Warszawa Zachodnia 10:49 / 10:50
Warszawa Centralna 10:55
Przesiadka
Warszawa Centralna 12:00 EuroCity
Sosnowiec Główny 14:17 / 14:18
Katowice 14:30
Przesiadka
Katowice 14:43 Osobowy
Katowice Brynów 14:49 / 14:49
Katowice Ligota 14:53 / 14:53
Katowice Piotrowice 14:56 / 14:56
Katowice Podlesie 15:00 / 15:00
Tychy 15:07 / 15:08
Tychy Żwaków 15:13 / 15:13
Kobiór 15:18 / 15:18
Piasek 15:24 / 15:24
Pszczyna 15:29 / 15:29
Goczałkowice 15:33 / 15:34
Goczałkowice Zdrój 15:36 / 15:37
Czechowice Dziedzice 15:42 / 15:43
Czechowice Dz. Prz. 15:48 / 15:48
Czechowice Dz. Płd. 15:51 / 15:51
Bielsko Biała Komor. 15:57 / 15:58
Bielsko Biała Płn. 16:03 / 16:03
Bielsko Biała Główna 16:07

Tu już bilet normalny kosztuje 132,30zł w jedną stronę.

I tu mam pytanie. Czy biorąc pod uwagę to, że zgodnie z informacją na eventimie koncert zaczyna się o 20:00 istnieje realna szansa zdążenia na pociąg powrotny o 23:25?

@Izka: jest już jakieś info o biletach w klubie?
Mam nadzieję, że rzeczywiście u nas będą tańsze i w ogóle do kupienia.

seeker dnia Wto 13:31, 10 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz



Temat: Rozkład jazdy
Sprawdź zmiany w rozkładzie jazdy PKP

Piotr Anuszczyk
2008-01-31, ostatnia aktualizacja 2008-01-31 19:31

Od 1 lutego obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. Łodzianie znów nie mają się z czego cieszyć. Dłużej pojedziemy do Warszawy, straciliśmy połączenia ze Zgorzelcem, a na osłodę dostaliśmy tylko bezpośrednie kursy do Lublina.

Kto w piątek planuje podróż, niech lepiej najpierw się upewni, że jego pociąg w ogóle kursuje. Najboleśniejsza strata w rozkładzie to likwidacja pociągu "Łużyce", który z Warszawy przez Łódź woził pasażerów pod granicę z Niemcami. Jeszcze w zeszłym roku Łódź straciła pociąg "Wrocławianin". PKP zapowiedziało już kolejne ograniczenia na tej trasie. Od 23 czerwca do końca wakacji nie będzie kursować "Widawa" relacji Łódź Kaliska - Wrocław.

Nowością jest za to bezpośrednie połączenie z Lublinem. Odjazdy z Łodzi zaplanowano w piątki i niedzielę o godz. 15.13, a pociąg powrotny z Lublina wyjedzie o godz. 17.15.

Cięcia nie ominęły też połączeń regionalnych. Ze Skierniewic nie pojedziemy już do: Warszawy (odjazd ze Skierniewic był o godzinie 7.25), Łodzi (17.15) i Koluszek (22.17). Koluszki straciły zaś połączenia do: Skierniewic (z godz. 14), Tomaszowa Mazowieckiego (20.33). Skasowano też dwa pociągi, które kursowały między Łodzią Fabryczną a Tomaszowem.

Co w zamian? Codzienny pociąg z Łodzi Kaliskiej (15.51) do Kutna (17.26). Nie wiadomo tylko, czy będą chętni, skoro trasę o długości ok. 65 km pociąg pokonuje ze średnią prędkością ok. 40 km/h. Odpowiedzialnym za organizację przewozów na terenie województwa łódzkiego jest Urząd Marszałkowski.

Od 1 lutego obowiązuje też nowy rozkład dla remontowanej trasy Łódź - Warszawa. Niestety, kolejarze po raz kolejny nie mają dla nas dobrych wiadomości. Na "Łodzianina" zamiast o godz. 6.08 na peronie trzeba się pojawić już o godz. 5.57. Nie znaczy to jednak, że w Warszawie będziemy o 11 minut szybciej. Godzina przyjazdu na dworzec Centralny drgnęła bowiem tylko o dwie minuty (z godz. 8.14 na 8.12), co oznacza faktyczne wydłużenie czasu jazdy do dwóch godzin z kwadransem. Pozostałe bezpośrednie pociągi odjeżdżają do Warszawy z Łodzi Fabrycznej o: 4.27, 5.22, 6.24, 7.34, 8.32, 10.47, 12.56, 14.16, 15.05, 16.10, 17.22, 19.18 i 21.05. Pociągi powrotne mają odjeżdżać z Centralnego o: 5.28, 6.20, 7.54, 9.15, 9.50, 11.14, 13.35, 15.20, 16.20, 17.15, 18.20, 19.20, 20.40, 21.20.

Komplet informacji o zmianach można znaleźć na: http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,lodzkie,wydarzenia-z-regionu,s,0,2764.html



LIST

Łodzianie pracujący w Warszawie są wściekli na nowy rozkład. Oto jeden z listów, który nasz czytelnik przesłał do PKP:

Proszę Państwa,

cóż to znaczy "skrócenie czasu przejazdu pociągiem" na linii Warszawa-Łódź ?! Odpowiedź jest zaskakująca ! Proszę prześledzić rozkład jazdy ukazujący się od początku 2008 roku ! Tu znajduje się dokładna odpowiedź ! Zrobiłem to dla Państwa, proszę się nie trudzić (patrząc na efekty ten kto robi te idiotyczne rozkłady dla "debili" dojeżdżających do Warszawy też się nie trudzi) Spójrzmy na skład odjeżdżający z Warszawy Centralnej o 16.20 w kierunku Łodzi - to bardzo interesujący przykład "przyspieszenia." 1) Rozkład na okres od 10.01.2008 r. do 31.01.2008 r. (po 2 tygodniach wycofany) Odjazd o 16.20 z Warszawy Centralnej - o 18.06 na dworcu Łódź Fabryczna [czas przejazdu 1 h 46 m]

2) Rozkład na okres od 15.01.2008 r. do 31.01.2008 r. Odjazd o 16.20 z Warszawy Centralnej - o 18.26 na dworcu Łódź Fabryczna [czas przejazdu 2 h 06 m] czyli dłużej o 20 minut 3) Rozkład na okres od 01.02.2008 r. do 29.02.2008 r. Odjazd o 16.20 z Warszawy Centralnej - o 18.42 na dworcu Łódź Fabryczna [czas przejazdu 2 h 22 m], dłużej o 36 minut

To się nazywa "skrócenia czasu przejazdu" w wykonaniu PKP! W ciągu niecałego miesiąca wydłużono przejazd o 36 minut! Widać postępy ! GRATULACJE !!!!! W tym miejscu chciałbym również podziękować za wagony z uszkodzonym ogrzewaniem w "Łodzianinie". Uprzejmie, uniżenie, serdecznie - dziękuję. Aha i konduktorowi .... dziękuję.

Pozdrawiam

M.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



Temat: [IC] Z PKP Intercity na Mundial
http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1006

10 lutego 2006

Z PKP Intercity na Mundial  
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Niemczech są dla polskich kibiców unikalną
możliwością do zobaczenia rozgrywek na tak wysokim poziomie, tak blisko
naszego kraju. Szczególną atrakcją są występy reprezentacji Polski w fazie
gier grupowych.
Na mecze reprezentacji Polski:
Polska - Ekwador 9 czerwca w Gelsenkirchen,
Polska - Niemcy 14 czerwca w Dortmundzie,
Polska - Kostaryka 20 czerwca w Hannoverze,

PKP Intercity przygotowuje specjalne pociągi bezpośrednie, zabierające
pasażerów - w zależności od ilości otrzymanych zgłoszeń - ze stacji w:
Warszawie, Kutnie, Koninie i Poznaniu,
Krakowie, Katowicach, Opolu, Wrocławiu i Lesznie,
Gdańsku lub Gdyni i Bydgoszczy.

Rozkład jazdy zapewni dojazd w ciągu dnia, zaś powrót w nocy w odpowiednim
czasie po zakończeniu meczu. Szczegółowe informacje na jego temat podamy już
wkrótce.

Pociąg jest najlepszym środkiem transportu na Mistrzostwa Świata, gdyż
zapewnia:
komfortową podróż - więcej miejsca niż w autobusie, możliwość rezerwacji
miejsca leżącego lub sypialnego;
najpewniejszy i najszybszy dojazd - z dworców, na które przyjeżdża pociąg
organizowany jest transport o bardzo wysokiej przepustowości, z reguły
szynowy. Zatem w przeciwieństwie do podróży autobusem czy samochodem osobowym
unika się ryzyka utknięcia w korku w czasie meczu, albo bycia skierowanym na
peryferyjnie położony parking i późniejszego poszukiwania pojazdu.

Dzięki dużej skali przewozów jesteśmy w stanie zaoferować bezkonkurencyjnie

400 zł w wagonie z miejscami do siedzenia 2 klasy (8 osób w przedziale)
- jest to cena konkurencyjna wobec przewoźników autobusowych. Nie trzeba chyba
nikogo przekonywać, że podróż pociągiem jest o wiele wygodniejsza niż podróż
innymi środkami transportu, a w szczególności autobusem.
550 zł w wagonie kuszetkowym z 6 miejscami w przedziale - to rozwiązanie o
najlepszym współczynniku cena/jakość ze wszystkich środków transportu: w nocy
zapewnia możliwość snu po piłkarskich emocjach, zaś w dzień - komfort
porównywalny z wagonem do siedzenia z 6 miejscami w przedziale.

Osobom pragnącym większego komfortu oferujemy wagony sypialne z przedziałami 1-
 2- i 3- osobowymi, w których każdy przedział wyposażony jest w umywalkę. Dla
większego komfortu w jednym przedziale znajdują się tylko mężczyźni lub tylko
kobiety, ale w przypadku jednoczesnego wykupienia całego przedziału – np.
przez rodzinę lub parę – odstępuje się oczywiście od tej zasady. Ceny

700 zł za miejsce w przedziale 3-osobowym;
950 zł za miejsce w przedziale 2-osobowym;
1800 zł za przedział jednoosobowy.

Rozkład jazdy, informacje o dacie rozpoczęcia sprzedaży oraz sieci dystrybucji
będą ogłaszane na stronie internetowej www.intercity.pl/mundial

przyp.wkl.]

źródło: strona internetowa PKP Intercity





Temat: Kiedy wreszcie doczekamy się generalnego remontu dworca w Kutnie?

Kazik Staszewski dawno temu śpiewał : "Czy byłeś kiedyś w Kutnie na dworcu w
nocy? Jest tak brudno i brzydko, że pękają oczy". Niestety, nie da się
zaprzeczyć, że miał rację. Kutno to jeden z najohydniejszych węzłów
kolejowych w Polsce.
Dziwne jest to, że kilka lat temu modernizowano mniejsze przystanki i stacje
na linii Warszawa-Poznań (były budowane nowe perony, remontowano budynki,
wymieniano tory i zwrotnice). Poprawiono stan dworców w Sochaczewie i
Łowiczu. W Kutnie, gdzie zatrzymuje się znacznie więcej pociągów niż w
wymienionych miejscowościach, nie zrobiono nic.
Wnętrze budynku dworca (zwłaszcza, jeśli spojrzy się do wnętrza kas
biletowych - można zobaczyć np. siermiężną drewnianą podłogę pokrytą
dziurawym linoleum) wygląda jak z połowy lat 40. W zimie ludzie nie mieszczą
się w malutkiej poczekalni, gdzie w dodatku śmierdzi stęchlizną i bezdomnymi
(dobrze, że nie domykają się prymitywne drzwi zbite z pomalowanych desek).
Straszą niskie, nierówne perony, pokryte popękanym asfaltem, zdemolowane,
szare przejście podziemne (w poprzednim roku wystarczyło pieniędzy na
pomalowanie go... wapnem), wybite szyby w wyjściach na perony, rozbite
tablice z nazwą stacji.
Tory w obrębie stacji są chyba w jeszcze gorszym stanie: wygięcia i
wgłębienia (napisy na szynach wskazywały na produkcję jeszcze w latach 60.),
stare zwrotnice (przy wjeździe na niektóre tory słychać zgrzyt i czuć
szarpnięcie, jakby wagon próbował wypaść z szyn), drewniane, zmurszałe
podkłady. Pociągi, które przejeżdżają przez Kutno bez zatrzymania, zwalniają
do 20 km/h, a czasami może jeszcze bardziej.
Tak wygląda jeden z głównych węzłów kolejowych w Polsce.
Niedawno dworzec przejęła nowo utworzona spółka PKP Dworce Kolejowe (chyba
że pomyliłem nazwę). Ale nic nie zapowiada poprawy. Na razie pomieszczenie
po przechowalni bagażu wynajęto na jakiś kiosk. Może to i dobrze, bo
przynajmniej jest remontowane. Za to nie ma już przechowalni bagażu. Tak
samo wynajęto pomieszczenie, w którym do niedawna znajdowała się informacja
i dodatkowa poczekalnia. Trwa tam jakiś remont i wykuto dodatkowe wejście z
drugiej strony. Chyba jakiś sklep czy kiosk. Niby to dobrze, ale pasażerom
pozostał jedynie malutki hol główny i ohydny bar WARS (czas tam się dawno
zatrzymał), poza tym informację przeniesiono w miejsce, z którego usunięto
jedną kasę. Ostatecznie pozostały dwie kasy PR i jedna IC. Wydaje się
też, że takie wynajęcie kilku pomieszczeń zapowiada raczej zakonserwowanie
istniejącej sytuacji niż remont generalny. Pozostałe zabudowania dworcowe są
w jeszcze gorszym stanie niż budynek główny - przypominają stare wiejskie
zabudowania gospodarcze lub folwarczne - zwłaszcza budyneczek, w którym
przebywają sokiści i pracownicy techniczni.
Czy nowa spółka zrobi coś z tym zapuszczonym dworcem?





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
W innym wątku było o zmianach, które PKP-Przewozy Regionalne szykują dla Łodzi. Tymczasem w czerwcu rozkład zmieniać będzie również spółka PKP-Intercity. Dla Łodzi i województwa szykują się następujące zmiany (informacje na razie nieoficjalne, na podstawie przecieku autorstwa Krzysztofa Waszkiewicza (http://www.iwan.eu07.pl/infra/kolej/korekta/)):

1. Pociąg nr 22104/5 (Warszawa Wsch. odj. 9.08, Łódź Fabryczna przyj. 10.57) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
2. Pociąg nr 22112/3 (Warszawa Wsch. odj. 19.08, Łódź Fabryczna przyj. 20.57) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
3. Pociąg nr 22114/5 (Warszawa Wsch. odj. 21.07, Łódź Fabryczna przyj. 22.57) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
4. Pociąg nr 33501/0 (Łódź Fabryczna odj. 4.51, Warszawa Wsch. przyj. 6.42) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
5. Pociąg nr 33103/2 (Łódź Fabryczna odj. 6.51, Warszawa Wsch. przyj. 8.42) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
6. Pociąg nr 33113/2 (Łódź Fabryczna odj. 16.51, Warszawa Wsch. przyj. 18.42) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
7. Pociąg nr 33115/4 (Łódź Fabryczna odj. 18.58, Warszawa Wsch. przyj. 20.42) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
8. Siedem nowych pociągów w relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia.
9. Siedem nowych pociągów w relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna.
10. Pociąg OLEŃKA rel. Warszawa Wschodnia - Opole Główne / Kłodzko Główne (Skierniewice odj. 7.40, Koluszki odj. 8.04; Koluszki przyj. 19.41, Skierniewice przyj. 20.05) - pojedzie do/z Wrocławia Głównego. Grupa wagonów bezpośrednich do/z Kłodzka Głównego przez Nysę zostanie wydłużona do/z Kudowy Zdroju.
11. Pociąg KARKONOSZE rel. Białystok / Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra / Szklarska Poręba Górna / Kłodzko Główne (Skierniewice odj. 23.46, Koluszki odj. 0.12; Koluszki przyj. 4.38, Skierniewice przyj. 5.03) - grupa wagonów bezpośrednich do/z Kłodzka Głównego przez Strzelin zostanie wydłużona do/z Kudowy Zdroju.
12. Pociąg nr 45500/1 / 54500/1 rel. Katowice - Łeba / Hel (Chorzew Siemkowice odj. 18.31, Zduńska Wola Karsznice odj. 19.27; Zduńska Wola Karsznice przyj. 6.51, Chorzew Siemkowice przyj. 7.47) - zmiana trasy przejazdu przez Laskowice Pomorskie, Tczew, Gdańsk Główny, Sopot (obecnie: przez Kościerzynę).
13. Pociąg POŁONINY rel. Gdynia Główna - Krynica / Zagórz (Kutno odj. 20.22, Zgierz odj. 21.40, Łódź Kaliska odj. 22.18, Łódź Widzew odj. 22.47; Łódź Widzew przyj. 3.55, Łódź Kaliska przyj. 4.15, Zgierz przyj. 4.43, Kutno przyj. 6.09) - zmiana trasy przejazdu przez Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowę, Jaworzno Szczakową (obecnie: przez Tomaszów Mazowiecki, CMK, Kozłów).
14. Pociąg nr 53500 / 35500 rel. Olsztyn Główny / Gdynia Główna - Zakopane (Kutno odj. 1.25; Kutno przyj. 5.24) - zmiana trasy przejazdu przez Łódź Kaliską, Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowę, Jaworzno Szczakową (obecnie: przez Łowicz Główny, Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, CMK, Kozłów).
15. Pociąg nr 38505 / 83504 rel. Katowice / Kraków Płaszów - Słupsk (Chorzew Siemkowice odj. 21.30, Zduńska Wola Karsznice odj. 22.20; Zduńska Wola Karsznice przyj. 5.30, Chorzew Siemkowice przyj. 6.27) - wprowadzenie grupy wagonów bezpośrednich do/z Ustki.
16. Pociąg SKRZYCZNE rel. Gdynia Główna - Bielsko Biała Główna - zmiana trasy przejazdu przez Łódź Kaliską (obecnie: łącznicą Łódź Widzew - Zgierz).
17. Pociąg nr 28501 / 82500 rel. Kielce - Kołobrzeg (Tomaszów Maz. odj. 18.33, Łódź Kaliska odj. 19.43; Łódź Kaliska przyj. 7.02, Tomaszów Maz. przyj. 8.25) - wprowadzenie postoju na stacji Drzewica.
18. Pociąg NIEBIESKIE ŹRÓDŁA rel. Tomaszów Mazowiecki - Warszawa Wschodnia - zawieszenie kursowania.
19. Pociąg HUTNIK rel. Racibórz - Warszawa Wschodnia / Olsztyn Główny - skrócenie relacji do/z Warszawy Wschodniej.
20. Pociąg SUDETY rel. Zgorzelec / Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia - zmiana rozkładu jazdy na odcinku Ostrów Wielkopolski - Łódź Kaliska.

hradek dnia Wto 16:19, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz



Temat: ...do Brukseli i Berlina z Polski
Od 12 czerwca ruszta nowe polaczenia z nowymi wagonami kuszetki, sypialne oraz...sliperetki (wagon bezprzedziałowy z 45 bardzo wygodnymi, rozkładanymi do pozycji półleżącej fotelami).

Baczenie obserwuje ten temat. Hm,hm zmienia sie tu wszystko jak w kalejdoskopie.

Na poczatku stycznia pojawila sie informacja, ze poc. Kiepura bedzie jechal do Brukseli przez Berlin - od 2 maja. Nastepnie przez pare miesiecy juz nie moglem znalesc takiej zapiski, ze pociag ten w Berlinie bedzie sie zatrzywal. Nawet w Polsce z pania w informycji sie poklocilem sie, ze bedzie mial postoj, a ona ze to niemozliwe .

Pociag ten faktycznie jezdzi juz od maja, ale na terenie Nieniec jako pociag widmo, bo nie moza sie wogole dosiadac obojetnie w ktorymkolwiek kierunku.Nie mozna zakupic biletow nawet na trasie w PL. Coz to wyjatkowy skaplikowany przypadek wspolpracy kilku firm przewozowych. Z tego wynika, ze PKP tak mieszalo, nie wiedzac czego dokladnie chce. Szukajac tego pociagu na stronie InterCity Sp. z o.o. nie bylo ani sladu o tym pociagu, jakby wcale nie jezdzil. Dziwie sie, bo na wiekszosci ich pociagow mozna kupic bilety przez Internet.

I narescie po kilku miesiacach jest informacja oficjalna o kursowaniu pociagu Warszawa - Bruksela.

Cena do Brukseli z miast w PL juz od 29 €

a oto niektore informacje:

Przy korzystaniu z oferty zmiana umowy przewozu jest niedozwolona.

- Promocja miejsc sypialnych lux

Do 1 września miejsca cena na podróż w przedziale lux jest równa podróży w zwykłym wagonie sypialnym.

- Promocje dla grup, dzieci, młodzieży i seniorów

Polecamy m.in. oferty Junior (25 % zniżki dla osób poniżej 26 lat), Senior (15% zniżki dla pasażerów powyżej 60 lat), Dziecko (50% zniżki dla podróżnych poniżej 12 lat) oraz liczne promocje grupowe (np. 6 osób - zniżka 40%). Obowiązywanie niektórych ulg w wagonach sypialnych jest ograniczone.

- Bezpłatny transfer do Warszawy lub Poznania

Pasażerom chcącym rozpocząć podróż w innych miastach, niż Warszawa czy Poznań oferujemy bezpłatny bilet na transfer do stacji odjazdu EN Jan Kiepura. Podróżni dojeżdżający do Warszawy czy Poznania pociągami bezpośrednimi PKP Intercity z innych miast płacą jedynie za miejscówki. Oferta dostępna także dla osób korzystających z ulg dla dzieci, młodzieży czy seniorów.

Osobom podejmującym decyzję o podróży w ostatniej chwili, albo chcącym mieć możliwość zmiany rezerwacji oferujemy bardzo atrakcyjne ceny biletów normalnych - niższe, niż w dawnym pociągu pospiesznym "Jan Kiepura".

oraz rozklad jazdy:

Warszawa Wschodnia 17:45

Warszawa Centralna 18:00 - czas podrozy 0.08 h, -5 km

Kutno 19:22 - 1.36 h -132 km

Konin 20:03 - 2.17 h -211 km

Poznań Główny 21:05 - 3.15 h -311 km

Rzepin 22:56 -5.01 h -467 km

Frankfurt (Oder) 23:53 - 5.40 h -490 km

przyj. 0:59 Berlin Ostbahnhof odj. 1:01 - 7.14 h -570 km

Hamm (Westf) 5:10 -11.23 h -1010 km

Dortmund Hbf 5.35 -11.48 h -1041 km

Essen Hbf 6.04 - 12.17 h -1079 km

Duisburg Hbf 6.26 -12.32 h -1098 km

Aachen Hbf 8.03 -14.03 h -1205 km

Bruxelles Nord 10.02 -16.14 h - 1357 km

przyjazd 10:08 Bruxelles Midi - 16.23 h -1363 km

EuroNicht JAN KIEPURA - to wspolpraca DB i PKP. Ceny sa globalne i co za tym idzie mniejsze. Przyklad takiej pracy juz widac od kilku lat tzn. pociag EuroCity Berlin-Warszawa-Express (BWE) za 26 € do Warszawy bilet.

Tak wiec mamy kolejne polaczenie PL - Berlin.



Temat: Pilawa - Mińsk Maz.
Witam!

Na stronie PKP (www.pkp.com.pl) w dziale "Dla podróżnych" -"Zmiany w ofercie
przewozowej" w związku z modernizacją odcinka Mińsk Maz. - Siedlce znajduje się
informacja, iż m.in. wprowadza się następującą zmianę:
"Pociągi  prowadzone  drogą  okrężną  przez  Pilawę

- poc.  17012/3  Łuków  2:54/ 2:55,  Poważe  2:58,  Krzna  3:03,  Jedlanka
3:18,  Stoczek  Łuk.  3:29,  Parysów  3:46,  Parysów  3:46,  Pilawa  PLB  
3:56,  Pilawa  3:57,  Żołnierka  4:04,  Sufczyn  4:08,  Grzebowilk  4:14,  
Kędzierak 4:19,  Mińsk  Maz. R4-  4:23,  Sulejówek  4:35,  Wwa  Rembertów  
4:45, Wwa  Centralna  5:04/5:07,  Wwa  Zachodnia  5:10,  Wwa  Włochy  5:14,
Ożarów Maz. 5:22, Błonie 5:30, Teresin 5:37, Sochaczew  5:43, (poc. 411 z
Sochaczewa + 10  min.  poc. 44011 z  Łowicza po  skomunikowaniu z poc. 411+ 5  
min), Bednary 5:53,3,  Łowicz  5:58, Jackowice 6:05,  Żychlin  6:12,  Stara  
Wieś  6:20,  Kutno  6:24,  Kutno  Zach  6:28,  Krzewie  6:34,  Kłodawa  6:45,  
Zamków  6:49,  Barłogi  6:52  później  40  min.

- poc.  17300/1  Łuków  2:54/2:55,  Poważe  2:58,  Krzna  3:03,  Jedlanka
3:18,  Stoczek  3:29, Parysów  3:46, Pilawa  3:57, Żołnierka 4:04, Sufczyn
4:08, Grzebowilk 4:14,  Kędzierak  4:19, Mińsk  Maz 4:23, Sulejówek 4:35, Wwa  
Rembertów  4:45, WWO  4:54/4.57,  Wwa  Centralna  5:04/5:07,  Wwa  Zachodnia  
5:10,7,  Wwa  Włochy  5:14,  Ożarów  5:22,1,  Błonie  5:30, Teresin 5:38,2,
Sochaczew 5:45,4, Błonie 5:55, Łowicz  6:00,  Jackowice  6:08,  Żychlin  6:16,  
Stara  Wieś  6:24,  Kutno  6:27,  Kutno  Zach  6:31,2,  Krzewie  6:37,2,
Kłodawa 6:48,1, Zamków  6:51,7,  Barłogi  6:53,1  później  40 min

-  poc.  11008  Łuków  4:33/4:53,  Poważe   4:58,  Krzna  5:08,  Jedlanka  
5:23, Stoczek  Łukow  5:41,  Parysów  5:58,  Pilwa  PLB  6:08,  Pilawa  
6:09/6:19, Żołnierka 6:28, Sufczyn 6:33, Grzebowilk 6:39, Kędzierak 6:45, Mińsk
Maz. 6:49, Sulejówek 7:05, Wwa  Rembertów  7:15, WWO  7:27  później  80  min  
odj   7:39,  Wwa  Centralna  7:46/7:53,  Wwa  Zachodnia  przyj  7:58."

Co to za pociągi? W Hafasie nie mogłem ich znaleźć (może to są jakieś podsyły
lub służbowe), a może po prostu za słabo szukałem.
W/w pociągi jadą odcinkiem Pilawa - Mińsk Maz.! Nawet są wymienione
poszczególne stacje, na których się zatrzymują, na odcinku Pilawa - Mińsk Maz.
Z tego co się orientuję czytając grupę, to na tym odcinku nigdy nie było
ogólnodostępnych osobówek. Więc co to są za pociągi?

Pozdrawiam
Mariusz





Temat: Impreza na wąskim torze w Hucie Pokój
Na prośbę Kolegów z SGKW wrzucam:
Zapraszamy na

                  ... podróż w czasie ostatnią przemysłową koleją wąskotorową
Górnego Śląska o nietypowym prześwicie 785 mm. Kolej ta znajduje się na terenie
obecnej Huty Pokój. Zakład był budowany od czerwca 1840 przez bytomskich kupców
M. Friedlander i S. Lowi. pod nazwą "Friedens-Eisenhutte". Po 13 latach od
rozpoczęcia budowy huty, Towarzystwo Kolei Górnośląskiej otrzymało koncesję na
budowę kolei wąskotorowej, która połączy kopalnie, huty, elektrownie i inne
zakłady Górnego Śląska.  

Huta Pokój posiadała także swoją wąską kolej zakładową, która mimo wzlotów i
upadków przetrwała do naszych czasów. Niestety nie możemy być pewni jej
przyszłości ponieważ Wielki Piec, który obsługiwała przez wiele lat jest
nieczynny i nie wiadomo czy kiedykolwiek zostanie uruchomiony.

Impreza zostanie zorganizowana właśnie z niepewności co do  przyszłości, abyśmy
mogli choćby częściowo podziwiać to, co działo się kiedyś oraz jak wielką rolę
odgrywały koleje... Po dziś dzień zachowały się 3 rumuńskie lokomotywy Lxd2 (nr
zakł. 8,9,11) z silnikami Henschela oraz 14 wagonów towarowych - kadzi.

*** Plan Imprezy ***

- miejsce : Huta Pokój, ul. Niedurnego 79, 41-709 Ruda Śląska

- termin: 18 listopada 2006

- godzina rozpoczęcia ok. 1000-1100(w trakcie ustalania)

- koszt - 25 zł

- zbiórka pod bramą huty (obok przystanku tramwajowego)

- osoby wyrażające chęć przybycia proszone są o wcześniejsze potwierdzenie

- zastrzegamy sobie prawo ODWOŁANIA imprezy z powodu niskiej frekwencji (min. 20
osób) !!!!

W programie:

- przejazdy pociągami towarowymi na zwałowisko

- manewry lokomotyw pod Wielkim Piecem

- "załadunek"  kadzi

- pokazy opróżniania kadzi (?)

- fotostopy na trasie oraz na teranie huty

- zwiedzanie wąsko- oraz normalnotorowej lokomotywowni
ZASADY: !!

- prosimy o nie wchodzenie w kadr podczas robienia zdjęć

- jazda będzie się odbywać na pomostach wagonów  - zachować ostrożność

- należy dostosować się do próśb organizatorów

- podczas jazdy osoby będące w żółtych/pomarańczowych kamizelkach będą pilnować
porządku

Propozycja dojazdu na Śląsk z różnych stron Polski:

    * z Rzeszowa/Krakowa:
          o O 120: Rzeszów 3.57 --Tarnów 5.12 --Kraków Gł. 6.51
          o P 38102/3: Kraków Gł. 7.17 --Katowice 8.49 --Gliwice 9.22
    * ze Szczecina/Poznania/Wrocławia:
          o TLK 83706: Świnoujście 21.33 --Szczecin Gł. 23.25 --Poznań 2.25
--Wrocław 4.45 --Gliwice 6.54 --Katowice 7.28
          o P 63100: Wrocław Gł. 6.00 --Gliwice 8.15 --Katowice 8.47
    * z Trójmiasta/Kujaw/Warszawy:
          o TLK 53704: Gdynia Gł. 19.05 --Warszawa Centr. 0.30 --Katowice 4.10
          o P 54200/1: Gdynia Gł. 20.40 --Bydgoszcz Gł. 23.26 --Kutno 1.54
--Katowice 7.15
          o TLK 17701: Warszawa C. 22.25 --Kutno 0.21 // w Kutnie przesiadka
na 54200
          o EC103: Warszawa C. 6.00 --Katowice 8.30
    * z Lublina:
          o P 26200/1: Lublin 22.05 --Kielce 1.13 --Opole 5.25
          o O 64324: Opole 6.19 --Gliwice 7.43

O - pociąg osobowy, P - pociąg pośpieszny, TLK - pociąg systemu Tanie Linie
Kolejowe, EC - pociąg systemu EuroCity

Z Katowic lub Gliwic na miejsce imprezy najłatwiej dostać się:

    * pociągiem do stacji Ruda Śl. Chebzie, a stamdąd autobusem linii 121 z
przystanku Chebzie Dworzec PKP dojechać na przystanek Nowy Bytom Huta Pokój, lub
też spod dworca przejść na pobliski przystanek Chebzie Pętla i tramwajem linii 9
dojechać na przystanek Nowy Bytom Huta Pokój,
    * tramwajem linii 11 (z Katowic, przystanek Dworzec PKP, czas jazdy ok. 45
min.) lub 1 (z Gliwic, przystanek Dworzec PKP, czas jazdy ok. 55 min.) na
końcowy przystanek Chebzie Pętla, a stamtąd tramwajem linii 9 na przystanek Nowy
Bytom Huta Pokój.
    *  

Imprezę nadzoruje Andrzej Cichowicz.

Organizatorem jest:

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

41-902 Bytom

ul. Reja

Parowozownia Bytom Karb

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kontakt:

od 16, wt. czw. od 20)

Copyright 2006 Kamil Czarnecki, Fotografie: Paweł Cieślar, Kamil Czarnecki

O wszelkie informację proszę pytać organizatorów. Ja tu tylko posredniczę.
Pozdr.
CAr.




Strona 2 z 3 • Znaleźliśmy 104 wyników • 1, 2, 3