Patrzysz na posty wyszukane dla frazy: INSTALACJA GAZOWA HOLENDERSKA





Temat: Instalacja gazowa się zepsuła
witam. moje audi przestalo jezdzic na gazie- tylko chodzi na wolnych obrotach. to jest c4 2.6 v6 i sekwencja holenderska(rok produkcji 96 NECAM). bylem dzisiaj u mechanika i stwierdzil ze jest zwalony parownik i mikser i trzeba wywalac cala instalacje. Moze ktos ma zamienniki do tej istalacji albo dalby jakis namiar do dobrego serwisu z tą instalacja. POMOCY





Temat: Instalacja lpg bez papierów.


Witam, tak się niestety stało, że zaginęły mi dokumenty do intalacji lpg
(certyfiktaty,...). Instalacja ma kilka lat i wszystko jest z nią ok. Z
tego
co wiem dokumenty te są potrzebne do zrobienia przeglądu. Co teraz z tym
zrobić. Jak uzyskać przegląd?


kilka dni temu jak byłem w zakłądzie montującym LPG był chłopak z autem na
holenderskich blachach i z oryginalną instalacją gazową. potrzebował to samo
co TY.
okazało się że taniej i najszybciej będzie wymiana butli na nową z
certyfikatem bo zrobienie papierów starej trwa około 14 dni
pzdr
GL







Temat: Instalacja lpg bez papierów.


kilka dni temu jak byłem w zakłądzie montującym LPG był chłopak z autem na
holenderskich blachach i z oryginalną instalacją gazową. potrzebował to
samo co TY.


Mój samochód był kupiony w PL. Instalacja też montowana tutaj, niestety
przez poprzedniego właściciela kilka lat temu.

Pozdrawiam
Jacek





Temat: Inst. gazowa która wybrać PRINS czy O MVL?


Witam szanownych grupowiczów!

Mam pytanie ostateczne bo już się zdecydowałem na instalację gazową
sekwencyjną (Opel Astra II 1600 16V dwie sondy lambda).
Którą z instalacji wybrać chopdzi o firmę:
Czy:
1. OMVL DREAPXX1 (droższa) - włoska
2. PRINS - holenderska

Może ktoś wie czym się one różnią i czy warto przepłacać za włoską?


?? Przepłacać? To droższa od holendra? Prins jest też IV gen.? Jak tak
to nie ma się co zastanawiać nad włoską...

Pozdrawiam
- Sim One -





Temat: Instalacja lpg bez papierów.


| kilka dni temu jak byłem w zakłądzie montującym LPG był chłopak z autem
na
| holenderskich blachach i z oryginalną instalacją gazową. potrzebował to
| samo co TY.

Mój samochód był kupiony w PL. Instalacja też montowana tutaj, niestety
przez poprzedniego właściciela kilka lat temu.


A w DR nie wbita ? Powinien być wpis w DR.

neelix





Temat: Carisma 1.6 97r. gazować czy nie, czy dobrze chodzi na LPG??
Ja osobiście jestem przeciwnikiem stosowania LPG w autach. Z tego co piszesz to nie jeżdzisz dużo pokonując rocznie 15 tyś. km. Także jeżeli na instalację LPG wydasz ok 3-4 tyś. zł to oblicz po jakim czasie Ci się dopiero ona zwróci... Ogólna zasada dotycząca aut japońskich jest prosta: one nie lubią gazu... Także jeżeli autko Ci śmiga spoko to na Twoim miejscu nie kombinowałbym z badziewiem w postaci gazu. Tymbardziej, że akurat ten motor nie pali aż tak dużo... ZAWSZE montaż LPG wiąże sie wcześniej, czy później z występującymi problemami: a to nierówno pracuje silnik, a to nie chce odpalić (np. w zimie...), a to szarpie w czasie jazdy itd. Mój tata-mechanik powtarza: jak nie masz, a chcesz mieć problemy z autem-zamontuj sobie gaz... Coś w tym jest prawdy... Jeśli już instalacja gazowa, to TYLKO ZAMONTOWANA FABRYCZNIE !!!! I jak poczytasz na forum to właśnie instalacje montowane w holenderskich autach sprawuja się OK w carismie... Także zastanów sie dobrze: czy Ci sie opłaci skórka za wyprawkę...
Ja ZDECYDOWANIE odradzam Ci montaż LPG w Twojej carismie... I jeszcze jedno: montaż LPG skraca żywotnośc silnika niemalże o połowę...



Temat: Inst. gazowa która wybrać PRINS czy O MVL?
Witam szanownych grupowiczów!

Mam pytanie ostateczne bo już się zdecydowałem na instalację gazową
sekwencyjną (Opel Astra II 1600 16V dwie sondy lambda).
Którą z instalacji wybrać chopdzi o firmę:
Czy:
1. OMVL DREAPXX1 (droższa) - włoska
2. PRINS - holenderska

Może ktoś wie czym się one różnią i czy warto przepłacać za włoską?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
Błażej





Temat: PLOTKI CZY PRAWDA???
No tak ale jesli chcesz auto z polska instalacja gazowa w PL i zarejstrowac w NL, to wtedy taki gaz nie jest jako G3 (podatek drogowy 150% podstawy) tylko wtedy jest to instalacja LPG(podatek drogowy 300%)!!!!!!
Wiec sie zastanow!!!
Sam chcialem zamontowac instalacje polska w holenderskim samochodzie(tutaj okolo 2000 eur , zas w PL 800 eur) ale jak sie dowiedzialem o wysokosci podatku to mi przeszlo, no i potem auto z LPG jest bardzo , bardzo ciezko sprzedac w NL...




Temat: GDI z gazem
doli73: muszę cię lekko skorygować - instalacje gazowe przewidziane do GDI i wszystkich innych silników z bezpośrednim wtryskiem (np. VW FSI) to NIE są sekwencje. To są instalacje LPi (ciekłego wtrysku gazu bezpośrednio do cylindra). W Mitsu zakłada je tylko Vialle (firma holenderska). Póki co są to JEDYNE instalki które działają bezkonfliktowo z GDI.
Jak już pisałem, można założyć i sekwencję n-tej generacji, ale z racji technologii skończy się to prędzej czy później ruiną silnika.



Temat: Auto na GAZ


| - jak czesto nalezy robic przeglady auta i instalacji gazowej
Co rok


Dodatkowo musisz jeszcze mieć legalizację na butle gazowe. Polskie butle
mają legalizację na 10 lat, po czym można jeszcze raz je zalegalizować
na następne 10 lat. Butle zachodnie (włoskie, holenderskie itp) dostają
legalizację na 12 lat i koniec (liczy sie od roku produkcji).

Legalizacji dokonuje Dział Dozoru Technicznego PKP i kosztuje to niecałe
100 zł od butli.





Temat: Funny Stuff (dowcipy, fotki, filmiki, linki....)

no coz bywa...
kiedys pewien koles(sprzedawca Jaguara)opowiadal mi historie:
przychodzi klient(wlasciwie przyjezdza merolem S-Classe) sciema,bajera,duzo by chcial wiedziec,itp

a na koniec pyta
"a zakladacie do tego modelu GAZ?"

koles mu podziekowal

ale co do foty,to taka prawda ze gaz ma wieksza ilosc oktanow niz benzyna a przy odpowiedniej instalacji potrafi nawet zwiekszyc moc auta!!!!


bogaci tez maja prawo do oszczedzania. Co prawda w autach typu ta Impreza, moze to troche dziwic, bo to przeciez auto typowo sportowe, ale moze gosc duzo jezdzi i chce zaoszczedzic

Holenderska firma Vialle robi instalacje gazowe do konkretnych modeli aut (do aut z najwyzszej polki, wlasnie Mercedes, BMW itp) Nie ma uniwersalnych instalek, bo wszystko podlacza sie pod oruginalne złączki charaktrystyczne dla danego modelu, nawet kable maja taką długość, ze do innego auta nie beda pasowac, bo beda albo za dlugie albo za krotkie. Montaz trwa ok godziny, regulacja nie jest potrzebna.
Legenda glosi, ze jedynym narzedziem potrzebnym przy montazu, jest srubokręt



Temat: Inst. gazowa - ktory producent?


Montuje instalacje gazowa do samochodu Seat 1.6 75km. Jak sie okazalo
jest kilka firm produkujacych zestawy do wtrysku. Mam do wyboru albo
Tartarini, albo jakas holenderska i jeszcze jedna wloska na L (ale nie
Lovato)


Może Landini?


[...] najzwyklejsze Lovato i chodzilo to ok, nic sie specjalnie nie dzialo.


Ja mam Lovato i tez bez większych problemów.





Temat: uzywana inst. LPG


Witam

Mam samochod bez gazu, chcialbym kupic uzywana inst. gazowa,
zamontowac ja i zalegalizowac. Czy jest jakas szansa (mniej lub
bardziej legalna) ?

pozdrawiam
Edi


ja zalegalizowalem (całkowicie legalnie) w październiku 04 instalacje
holenderska wiec i taka instaleacje z pewnoscia mozna zalegalizowac, ja za
legalizaje butli i instalacji (nie  mialem zadnych papierów ) zaplacilem ok
300 PLN, szukaj w zakladach robiacych przeglady,  które wspołpracuja z
inspektorem  z UDP , jak by co moge podać namiary w Bydgoszczy  , e-mail :
paweli[#usun to#]os.pl





Temat: 4G63T na gazie ?? TAK !
tak teoretycznie - tak powiedzial serwis hondy. Pozatym moj tata ma gaz w crv i nic sie nie dzieje a ponad rok juz jeździ. Auto czasem 12godzin w trasie non stop i caly czas na gazie. A jesli chodzi o gaz to na holenderskim jest takie samo spalanie jak na benzynie. Instalacja gazowa w aucie wolno ssacym to moim zdaniem dobra rzecz jesli jest profesjonalnie zalozona i jest tej najnowej generacji 4 bodajze (bezposrednio pod wtryski podlaczona, bez mixera). TO ze gaz dobry do zapalniczek to sie zgodzilbym pare lat temu kiedy kiepskie instalacje strzelaly, gasło auto, tracilo moc po zatankowaniu kiepskiego gazu. Teraz technologie sie zmienily troche i na przykladzie crv widze ze warto.



Temat: Pochwal się czym jeżdzisz .......

To bym od razu się skapnął czy tak jest.
Jeśli masz holenderską to pochwalić tylko , są to najlepsze i praktycznie
nie zawodne instalacje.
Na temat włoskich mam jak najgorsze zdanie.

Nie mam pojecia jaka jest, ale jezdze okolo roku i akurat z instalacja gazowa
nie mialem zadnego problemu. Dziala bez zarzutu.

Co do komputera to interesowalem sie zmiana jezyka i co nieco juz na ten temat
wiem. W komputerze jedynie jest poprostu taki jezyk uaktywniony poniewaz byl
przewidzany na tamten rynek, a w zestawie nie ma niestety jezyka polskiego.
Sa de fakto dwa rozwiazania. Albo wgrac oprogramowanie ze zmienionym
jezykiem co bywa ryzykowne, albo moge zrobic przejsciowke wylapujaca komunikaty
i tlumaczaca w locie wszystko co sie pojawia na wyswietlaczu, ale w sumie
to mi az tak bardzo nieprzeszkadza.




Temat: Zawor w butliz gazem
Czesc

Czy prawda jest, ze wszystkie (wiekszosc - te z polskimi butlami)
instalacje gazowe w samochodach nie maja zaworu przy butli ktory
autoatycznie odcina gaz w razie wypadku (jesli np. peknie przewod
butla - zawor) albo nawet jakiejs nieszczelnosci?

W samochodzie ktory kupilem trzy lata temu byla holenderska butla i
tak bylo. Jesli peklby  przewod ktorym gaz szedl pod samochodem do
zaworu pod maska to gaz wylecialby w powietrze. Szybko ta instalacje
wyrzucilem i od tej pory jezdze na benzynie.

No ale jesli wszystkie samochody z instalacjami gazowymi tak maja to
czy to nie jest troche za bardzo niebezpieczne?

Pozdrawiam

Wojtek





Temat: Na co zwrócić uwage przy zakupie AR ?
Alfy 155 z silnikami TS w latach gdy je produkowano w salonach Włoskich i holenderskich oraz Belgijskich mogłeś zamówić sobie je z instalacja gazową. Miały one oryginalnie zakładane instalacje firmy LPI włoskie (dość drogie) ponieważ była ona bardziej skomplikowana przez co dosyć lepsza technologicznie(pompa gazu). I znam 2 osoby mające te alfy z tym gazem no i są zachwyceni. Dlatego też twierdze że gaz nie szkodzi silnikowi tylko wtedy gdy jest mądrze zainstalowany i użytkowany. Ale oczywiście możesz sie ze mną nie zgadzać bo każdy ma prawo do własnego zdania:) A co do tego porównania Ferrari z LPG to poczekajmy jeszcze kilka lat... i zobaczymy wtedy na czym będzie jeździć motoryzacja:) Pozdrawiam:)




Temat: Gaz instalacja...Seat


| | O RANY!!!!! Co to za ceny...chlopie. 5100 za instalacje
gazowa!!!!!!!
| Co ona jest ze zlota czy co.....wez mi wytlumacz.

| gadal ze cos brcsequent nie wiem czy dobrze pisze
| pozatym wiedzial jaka charaktersytyke ma moj silnik
| niby 1.6 jest dusi sie na wolnych obrotach i ciezko to wyregulowac
| a moze jemu ciezko?

| Powiem tyle. BRC do gaznika kosztuje 1300zl
                     wtrysk jednopunktowy 1800 - 2100 zalezy od
dodatk.elekronik
|               wtrysk wielopunktowy   2000- 2500 zł
           nie miesci mi sie w glowie dlaczego 5000zl moze kosztowac
instalka.
           A chcialbym wiedziec, naprawde.


to zadzwon, tez to mnie ciekawi czy to nie naciagniecie 58 664-90-78
mow ze masz seata ibize 1.6 8v

ale powiem tak
w elpigazie za wloska instalke biora4600 a holenderska 5500
58 3497480

| Golf II 1.6+gaz






Temat: Problem z obrotami
Witam
Kupiłem NISSANA ALMERA N15 1.6 ROK 97 z fabryczną holenderską sekwencyjną instalacją gazową, problem polega na tym że auto w momencie rozruchu zapala na benzynie ale łapie bardzo wysokie obroty około 2000 i nie są stałe tylko cały czas a to spadają a to podnoszą się. Kiedy ruszam auto wcale nie ma mocy dusi się i bardzo słabo wchodzi na obroty, w momencie kiedy obroty przekraczają 3000 auto zaczyna ciągnąc normalnie. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury auto przęłącza się na gaz i objawy te giną, normalnie przyspiesza w każdej prędkości obrotowej. Z tym że obroty również są bardzo wysokie gdzie może tkwić przyczyna tych objawów? Czy zbadanie silnika komputerem może ustalić przyczynę? :cry:
[/b]



Temat: CARISMA 1,6 Z ORGINALNYM HOLENDERSKIM GAZEM
Witam

Zastanawiam się nad kupnem CARISMY z lat 1999 albo 2000
Znalazłem ostatnio model 1,6 z 2000 r. pierwszy właściciel, stan bardzo dobry, serwisowany w ASO,centralny zamek, klimatyzacja, poduszka powietrzna x1, wspomaganie kierownicy, radiomagnetofon, elektroniczny wtrysk, katalizator, immobilizer, tapicerka welurowa, lakier metalik. INSTALACJA GAZOWA WTRYSK FAZY CIEKŁEJ GAZU
gaz sekfencyjny firmy VIALE montowany fabrycznie. Autko było udzerzone delikatnie narożnikiem była potłuczona lampa, porysowany zdzerzak, załamany narożnik błotnika lewa strona , auto przyjechało z holandii na kołach. (NAPRAWIONE I OPŁACONE)
cena ok. 20000 zł

Chodzi mi o to czy lepiej jest szukać CARISMY 1,6 bez gazu, a potem wstawić nowy gaz.
Czy moze być ten orginalnie montowany w HOLANDII

A moze jednak 1,9 dizel



Temat: [Carisma] Carisma- Jaki silnik
Witam wszystkich forumowiczów Planuje kupno samochodu w najblizszym czasie .Cena tak do 10 tys . Przejrzałem juz chyba wszystkie samochody w tej cenie noi najbardziej spodobała mi sie Carisma Troche czytalem juz na temat tego samochodu ale mam wiele pytan jeszcze bo kazdy ma inne zdanie co do tego auta :)Na tym forum sa raczej posiadacze tego smochodu wiec wiedza lepiej.Juz wiem ze to ladna mieszanka japonsko , francusko, holenderska hehe no ale tego sie nie boje Pierwsze pytanie jak jest z czesciami do tego samochodu i czy sa trudno dostepne . Czy silniki w Carismach sa wytrzymale czy tez podatne na usterki ( malo tych samochodow jest na polskich drogach i boje sie ze moze byc problem z naprawa a jak juz to bedzie bardzo droga;/) Najbardziej zastanawia mnie ktory silnik wybrac 1.6 16v , 1.8 16v czy tez 1.8GDI nad tym ostatnim sie bardzo zastanawialem ale troche poczytalem o nim i juz sam nie wiem ( spalanie, droga naprawa, brak instalacji gazowej). Wiem ze silnik GDI jest bardzo dynamiczny , a jak jest z silnikiem 1.8 16v? czy duzo sie rozni od 1.6 16v? Jakie jest spalanie w tych 3 silnikach? Noi ogolnie na tamat tego smamochodu bym prosil jakies cenne uwagu , informacje co polecacie a czego nie , bo wiadomo czlowiek na bledach sie uczy , macie Carismy i najlepiej wiecie. Mam Passata B5 1.9tdi i sie o tym przekonalem i moge wszystko powiedziec na temat tego samochodu .Przepraszam z gory jesli podobny temat byl , jest ich duzo i mozliwe ze był Ale jesli ktos byl by bardzo zyczliwy i poswiecił chwile czasu aby mi pomoc bede bardzo wdzieczny Jestem w kropce



Temat: Dla Hindusa - gaz na południu Europy


Znajomy (z internetu) Hindus wybiera się na wycieczkę
po Europie. Planowana trasa: Amsterdam - Berlin - Polska -
Słowacja - Węgry - Rumunia - Bułgaria - Turcja - Grecja -
Macedonia - Serbia - Chorwacja - Włochy - Austria

w Holandii. Na pewno będzie miał instalację gazową.


Tylko niech zwroci uwage zeby byla LPG a nie CNG.

A najlepiej diesel jednak.

No i zakladam ze ma obcykane rejestracje i ubezpieczenie.


Napiszcie mi więc proszę następujące informacje:
- czy w krajach południowej Europy gaz jest do kupienia
bez problemów?


Slowacja, Chorwacja i Wlochy tak.
Austria praktycznie bez gazu.
Z dostepnoscia roznie, wiec bak pelen benzyny warto miec.


(może potrzebne jakieś przejściówki do tankowania)?


Tak. Od Polski do Wloch koncowka "wloska" obowiazuje,
a nie holenderska.


Albo chociaż napiszcie mi, gdzie szukać informacji na ten
temat.


A zobacz www.gas-tankstellen.de

J.





Temat: Samochod z Wloch i LPG


Witam!!!

Zastanawiam sie nad Calibra z Wloch z instalacja gazowa.
Z tego co sie dowiedzialem na wstepie trzeba wymienic reduktor i koncowke
do
tankowania.


Ktos Ci nawalil kitu
albo ta Calibra ma system holenderski lub belgijski.
W Polsce jezdzimy na instalacjach we wloskim standardzie...

AO





Temat: Nieprawidlowa praca silnika 1.6 16V
witam,

ja również podzielę się swoją uwaga na temat zapoczątkowany przez genio007 ja również miałem bardzo podobne objawy - szarpanie samochodem, silnik jakby się dławił - w większości przypadków po zmianie biegu, gdy autko było na niższych obrotach, także nierówna praca silnika zauważalna przez delikatne drgania wskazówki obrotomierza oraz słyszalną nierówną prace silnika. problem występował zarówno na benzynie jak i na gazie na ciepłym i zimnym silniku

opis samochodu
model: Opel Astra II G
rok prod: 2001
silnik: 1.6 16v 100KM
przebieg: 127 000 km
dodatkowo: instalacja gazowa firmy Koltec Necam (holenderska)

jak się okazało powód był bardzo prozaiczny - brudna przepustnica
jak ręką odjął silnik od razu zaczął ciszej pracować po jej wyczyszczeniu, szybciej wchodzi na wysokie obroty no i nie ma szarpania, które tak działało mi na nerwy ......



Temat: Problemy z wolnymi obrotami.
witam wszystkich. ja mam taki problem; kupiłem jakiś czas temu auto, opel sintra 2.2 z instalacją gazową /niestety holenderską/. sprawowało się super ale do czasu gdy zgubiłem wsteczny bieg. mechanicy poradzili zakup innej skrzyni, co też uczyniłem. po jej wymianie po przejechaniu ok 10-15 km silnik zaczął się dusić. potem w drodze powrotnej próbując odpalić silnik nie chciał momentami zaskoczyć, jak już zaskoczył to nie równo pracował lub gasł, no i włączyła się kontrolka od silnika na desce. cały czas obroty skakały, a silnik pracował nie równo, dusił się a nawet strzelał. udałem się do dwóch machaników z których jeden stwierdził że to wina czujnika położenia wału, zakupiłem nowy oryginalny /wydatek ok. 300 zł/. po wymianie, przed ponownym złożeniem do kupy, pracował jako tako, trzymał obroty i można było przegazować. po złożeniu znowu lipa, silnik nadal prychał, obroty były nie równe. niestety żaden z mechaników nie potrafił znaleźć usterki.. stąd moje pytanie, może ktoś miał podobny problem albo ma jakiś pomysł co to może być? pozdrawiam



Temat: Witam wszystkich...!
hej ja mam zwyklą instalacje gazową a zamiast tradycyjnego miksera mam BLOSA ,pali mi ok 12 litrow na 100km ale przy spokojnej jezdzie na trasie z klimą ,5 osobami na karku i przy 160 km/godz 11.5 litra gazu.Poniżej nie spala .Ainstalacja gazu holenderska jest troszke inna (chodzi tylko o mikser oni maja cos innego ale można to zastąpić tradycyjnym reduktorem i mikserem lub BLOSEM) pozdrawiam kolejnego MITSUMANIAKA!!



Temat: Nissan Primera 1.6 16V -szukam osób z takim autem
Witam
Od niedawna posiadam właśnie takie autko, szukam osób z podobnym autem w
celu wymiany doświadczeń (na poczatku ja bede meczył pytaniami). Uwagi co do
jazdy, obsługi i użytkowania auta?Jaki olej do tego autka? Poszukuje ksiązki
obslugi auta, może ktoś posiada w formie elektronicznej lub ksero, chetnie
kupie  ?

Dane autka:
1.6, 16 V, 100 KM
klima, c. zamek, granat metalik, 5 dr
instalacja gazowa oryginalna holenderska AG Holland (ma ktoś, uwagi?)
przebieg 131 tys (ale sadzac po wytarciach pewnie z 200 kkm)
adres prv : paweli[małpa]14[kropka]pl





Temat: Spalanie - to cieszy


po ostatni tankowaniu zrobiłem małe obliczenia, że średnio moje dukato
2.8idtd spaliło mi na dystansie 1908 km 8,31 litra ON/100km


Niezle ;-)
Podczas urlopu przejechalem moja Kappa 3300 km. (z czego 2000 poza granicami
kraju) i dzieki zainstalowanej instalacji gazowej (chociaz niestety ze
wzgledu na holenderski wlew 2 czy 3x nie udalo mi sie zatankowac LPG wiec
troche jezdzilem na benzynie, ktora musialem tankowac po 1E :(( co znacznie
podnioslo koszty) po przeliczeniu na polskie zlotowki kosz 100 km wyniosl
mnie 27 zl. - wydaje mi sie, ze tez nie jest to najgorszy wynik- ok 8 l/100,
biorac pod uwage, ze za granica paliwko i gazik sa drozsze :-)) a na
autostradach predkosc 140-150 to normlka. Szkoda, ze nie udalo mi sie te
tankowania LPG bo pewnie zszedl bym ponizej 25 zl/100 km.
T





Temat: Duże spalanie v40
Jestem świeżym nabywcą v40 96r 1,8 LPG

Witam ja tez miałem podobny proble kontrolka servis mi gasła dopiero po 1km wymieniłem olej zresetowałem kontrolke i byłem na komputerze i jest spoko a jaka masz w ogule instalacje gazową?? bo jak masz holenderska z pompka gazu w butli to moze to wina pompki? Najlepiej zrób tak jak mówią koledzy wez jedz do dobrego elektryka podepnij autko pod kompa i wyjdzie co go boli



Temat: Diesel do 17 tys. zł?
Witam,
Zdecydowałem się na zmianę auta, bo jazda Tico coraz mniej mi się podoba.

Początkowo byłem zdecydowany na Mondeo 2.0 benzyna z lat ’98-’99 ale po
przekalkulowaniu założenia gazu stwierdziłem, że oszczędność niewielka (planuje
jeździć autem 2 maksymalnie 3 lata, przebieg około10-15 kkm rocznie) a
prawdopodobieństwo wystąpienia problemów w aucie z instalacją gazową jest większe.

Kiedy wybór padł na Diesla zrezygnowałem z Mondeo po przeczytaniu opinii o
silnikach TD w tym modelu. Obecnie rozważam zakup Astry II z lat ’99-’00, albo
Vectry z ’99. W przypadku Vectry będę musiał wydać jakieś 2 tys. więcej. Prawdę
powiedziawszy jakoś nie mam za bardzo przekonania do Diesli Opla, ale niestety
na wydatek więcej jak 17 – 18 tys. zł nie mogę sobie pozwolić.
Zastanawiałem się też na czymś starszym np. Mercedes C ’95 albo Audi A4 ’95.
Może się myślę, ale wydaje mi się, że silniki diesla tych marek są lepsze od
Oplowskich. Oczywiście mam na myśli silniki z modeli wymienionych powyżej.

Co byście wybrali na moim miejscu? Czekam na Wasze sugestie.

Dodam, że na auto chce przeznaczyć 17 tys., (jeżeli coś będzie warte swojej ceny
tysiąc jeszcze dołożę.), po samochód wybieram się do Niemiec w okolicy granicy
holenderskiej.

Pozdrawiam
Kuba





Temat: Wasze Miasta

W ostatnich latach XIX wieku i na początku XX wzniesiono nowe gmachy publiczne, między innymi nowy ratusz w stylu holenderskiego renesansu, neogotyckie kościoły Najświętszego Serca Pana Jezusa i św. Józefa, siedzibę rejencji, zbudowano też nowoczesne dzielnice mieszkaniowe. W roku 1890 położono instalację gazową, a w 1892 zadzwonił pierwszy telefon, sześć lat później doszedł nowoczesny wodociąg i kanalizację, a w 1907 – elektryczność. Na ulicach pojawiły się tramwaje, a niewiele później otwarto lotnisko. no a czym teraz się szczyci Allenstein?



Temat: Wyjeżdżam za granicę
Witam grupę.

No właśnie. Dokładnie to do Niemiec i Holandii. I kilka pytań:

- Mam Passata z 1990 roku. Jak to jest z tymi starymi samochodami? Kiedyś
słyszałem plotkę że do Niemiec nie wpuszczają samochodów powyżej 10 roku
życia. I wiem o przypadku gości, których zatrzymali w Holandii i
zarekwirowali im samochód (20 letnie BMW w dobrym stanie) twierdząc, że
ratują im życie :)
Będę wdzięczny za wyjaśnienie tej sprawy, bo nie chcę żeby mnie ktokolwiek
ratował :)

- Mam instalację gazową. Słyszałem że w Holandii nie ma z gazem problemu ale
w Niemczech jest lipa. Podobno jest niewiele stacji, będę wdzięczny jeżeli
ktoś mi powie gdzie dokładnie są. Każde euro jest ważne....
I jeszcze widziałem że goście mieli w różnych samochodach inne wlewy i
jakieś takie łączki. Czy to jest jakiś zachodni (niemiecki-holenderski)
standard? I gdzie to ewentualnie kupić?

- CO JESZCZE POWINIENEM WIEDZIEĆ??   :)

Pozdrawiam.

Julek.





Temat: [S] Alfa Romeo 145 z Rzeszowa
Sprzedam Alfa Romeo 145 1.4 boxer, rok prod. 95. Auto posiada instalację gazową montowaną fabrycznie. Przebieg 296tyś km. Przeprowadziłem remont silnika przy przebiegu 265tyś km, ostatnio wymienione zostało sprzęgło, tarcze, klocki hamulcowe i wiele innych części na które posiadam faktury. Auto posiada 2 książki serwisowe (holenderska i z polski) tak więc jego historia jest udokumentowana. Cena jaka mnie interesuje to ok 7tyś (do negocjacji). Wiem że nie jest to najtańcza alfa na rynku ale koszt jaki włożyłem w nią to ok. 6tyś zł. Warto dać więcej, żeby z czasem dołożyć mniej.
kontakt ze mną: 88812 12 15. Zainteresowanym wyśle fotki na e-mail.
Polecam!



Temat: LPG w Polsce instalowane :-)


Z tego co widac to tylko w Polsce instalacje gazowe do aut instalowac .
Kliknijcie na link. , ale obciach.


e tam obciach - ot reklama w stylu media markt,
coraz wiecej Niemcow instaluje lpg u nas, wiec staraja sie jakos ich od  
tego odstraszyc;-)
Wiekszy obciach to nasi politycy na wyjezdzie :(
a tak btw, to holenderska instalka i na dodatek pewnie nie legalna, stad  
ukryty wlew w bagazniku...
jakies 15lat temu jak mialem 125p i udalo mi sie dopasc taka instalke to  
sam tak mialem ;)
LPG u nas dopiero raczkowalo wowczas... kazdy kombinowal jak mogl :-)

pozdrawiam Blyskacz





Temat: LPG w BMW równoznaczne z kastracją jednostki napędowej
oj, wydaje mi sie to duzo przesadzone...nowoczesne instalacje gazowe 4 generacji a w szczegolnosci holenderski Prins sa naprawde majstersztykiem technicznym i praca silinka, jego dynamika i osiagi sa identyczne w porownaniu do silnika pracujacego na benzynie...
moge o tym zaswiadczyc z cala pewnoscia poniewaz moj ojciec ma wlasnie wlozonego prinsa w 3,0i v6 i jest z niego bardzo zadowolony!
Co innego jesli mowimy o instalacjach starszych generacji ktore nie sa na wtrysku ale to inna bajka...teraz ju z tylko instaluje sie praktycznie instaalcje wtryskowe 4 gen..
pozdrawiam



Temat: Lubelskie

Witam mam pytanko ( nie wiem czy w tym dziale) ale zapytam. W lublinie jest jakis zaklad na ul. Rowerowej gdzie ponoc robia dobrze instalacje gazowe...bo mam jakis dziwny typ(holenderska) i u mnie na wsi(Chełm ) nic z tym nie zrobia!!!co na temat tego zakladu wiecie??
Cześć
Nigdy tam nie byłem, ale dwa fakty nie ulegają wątpliwości:
1) to chyba najstarszy i najbardziej doświadczony zakład montujący LPG w Lublinie, więc chłopaki z pewnością mają pojęcie o tym co robią.
2) kliku znajomych zakładało tam LPG do różnych aut i żaden z nich nie powiedział złego słowa.
Ja szukam teraz montera LPG do E34 M50B25 i jak tam zadzwoniłem to gościu cierpliwie i sensownie odpowiadał na lawinę pytań.
Jeżeli masz wątpliwości to najpierw zadzwoń i popytaj. Myślę, że będziesz zadowolony.



Temat: [Cari 1.8] GLX "97 r. Gaz sekwencyjny
witam
niedawno kupiłem carisme 1,8 16V GLX z 97 r., już jakiś czas temu sprowadzoną z holandii.
Ma założony holenderską sekwencyjną instalację gazową i późno przełacza mi się na gaz i przy jeździe na gazie poszedł ma pełny bak paliwa przez miesiąc. często pokonuje krótkie trasy przy czym gasze na jakiś i ponownie odpalam. czy dałoby się jakoś wyregulować moment w którhttp://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/images/smiles/icon_question.gif
http://www.mitsubishi-gra...on_question.gif ym przełacza sie na gaz? jak to jest w carismach bo jestem nowy w tym temacie?



Temat: Wyjeżdżam za granicę

- Mam Passata z 1990 roku. Jak to jest z tymi starymi samochodami? Kiedyś
słyszałem plotkę że do Niemiec nie wpuszczają samochodów powyżej 10 roku
życia.


W Niemczech nie ma ograniczenia wieku pojazdu tylko wymagany stan techniczny

 I wiem o przypadku gości, których zatrzymali w Holandii i

zarekwirowali im samochód (20 letnie BMW w dobrym stanie) twierdząc, że
ratują im życie :)


W Holandi jezdzi duzo Oldtimerow a wiec chyba stan techniczny nie spelnial
holenderskich wymogow albo dostali mandat ktorego nie umieli zaplacic - w tym
wypadku holendrzy rekwiruja samochod i daja 14 dni czasu na zaplacenie albo
samochod idzie na licytacje.


- Mam instalację gazową. Słyszałem że w Holandii nie ma z gazem problemu


 Dostaniesz LPG na kazdej stacji benzynowej przy autostradzie

w Niemczech jest lipa.


Stacje LPG w Niemczech
http://www.langegas.com/tankst.htm
Maja inne wlewy i niekoniecznie na wszystkich stacjach przejsciowki.





Temat: dziwne, problem zapalanie rano, falowanie obrotow, gasniecie
Witajcie

toledo 1.6 16V 2001r instalacja gazowa AG SGI (Holenderska)

Dziwny problem . Kiedy rano wsiadam do auta i chce je odpalic czesto za pierwszym razem nie odpala tak jakby sie dusilo, cale wpada w drgania silnikiem szarpie ale w koncu trafi na wlasciwe obroty potem jak jest cieple jest juz prawie ok bo czasami odpala dopiero za 2 razem. Zdorzylo sie tez kilka razy ze gdy redukowalem bieg gasl mi silnik??? A dzisiaj i kilka dni tem kiedy stalem na swiatlach zaczely falowac obroty!?

Co to moze byc? Prosze o pomoc.

Pozdrawiam wszystkich



Temat: Czy warto Mondeo?


miare dynamiczny, ale oszczedny? Jak ze spalaniem? Raczej wchodzi w gre auto
z lat 93-96. Czy po 96 silniki byly modyfikowane? Z gory dziekuje i


Moim zdaniem warto.
Jezdzilem ze znajmomym Mondeo 1,8 16V '93 z holenderska, seryjna instalacja
gazowa.
Samochod mial przejechane 265 kkm, silnik w pelni sprawny.
W sumie duzy, wygodny samochod. Wedlug wlasciciela zero powaznych napraw.
Podobno nie wymianiane nawet amory:)





Temat: Legendarne popychacze w 4G64 GDI
Witam...
jestem posiadaczem Carismy GDI od 11.06 i powiem szczerze, ze jak ja kupowałem silnik chodził jak pszczółeczka (150tkm).Cari była serwisowana w Holandii w ASO. Po wymianie rozrządu(niepotrzebnej zresztą bo później doszedłem, że był wymieniany) i zmianie oleju na ELFa STI 10W40(wybór padł na niego bo mam instalacje gazową LPI oraz wpis w książce serwisowej, że był u nich zalany półsyntetykiem) popychacze niestety się odezwały.
Szukałem w sieci i na forum jaki olej wlać żeby uciszyć je całkowicie.
Wpadłem w końcu na pomysł aby napisać maila do tego Holenderskiego ASO i spytać ich czym zalali silnik.Przecież na pewno mają to jeszcze na dysku twardym.Podałem im dokładne dane samochodu, datę przeglądu i dane mechanika, który wymieniał olej(była dołączona karteczka przy kokpicie).
Jakież było moje zdziwienie gdy otrzymałem odpowiedź :

Wij gebruiken altijd esso ultra 10W40, maar elf 10W40 is ook goed.
Co wy na to esso ultra 10W40



Temat: Czy warto przerobic na gaz??
Powiem Wam tak,u nas w firmie pewna firma ochroniarska serwisuje swoje LANOSY z założona fabrycznie instalacja gazową.LANOSY mają przebieg powyżej 300tys i siliniki w idealnym stanie.Ostatnio był u nas POLONEZ PLUS miał najeżdźone 466 tys i tez dobrze jeździ.NISSAN PRIMERA 500 tys sprowadzony z holandi z gazem holenderskim i silnik idealnie chodzi.



Temat: Czy warto Mondeo?


Moim zdaniem warto.


Bardzo wygodne i niezawodne autko


Jezdzilem ze znajmomym Mondeo 1,8 16V '93 z holenderska, seryjna instalacja
gazowa.
Samochod mial przejechane 265 kkm, silnik w pelni sprawny.
W sumie duzy, wygodny samochod. Wedlug wlasciciela zero powaznych napraw.
Podobno nie wymianiane nawet amory:)


W naszym kraju na to nie licz, w swoim musiałem przednie wymienić po 50 tys. km
jazdy po dziurach w Łodzi i Warszawie. Lubią też lecieć łączniki stabilizatorów,
ale to drobiazgi. Szukaj wersji Ghia, niewiele droższe a dużo lepiej wyposażone.
Silnik minimum 1.8 bo to ciężki wózek (1400 kg +/- 80), lejesz benzynkę i
jeżdzisz...

Andrzej Krasiński
mondeo kombi





Temat: Opel Astra H silnik 1.6 Twinport
ja również jestem posiadaczem zagazowanej astry z silnikiem z16xep. Niestety nie mam zbyt miłych doświadczeń z instalacją gazową. Po pierwsze rozwaliło mi katalizator, po drugie mam problemy z ciągle wypadającym zapłonem (losowo na różnych cylindrach). W przyszłym tygodniu jadę na regulację zaworów mam nadzieję, że się na tym skończy.
Moja instalka to holenderska III generacja ESG-SGI. Pojazd ma 137 tys. km kupiony na wiosnę tego roku. W tym momencie skłonny jestem powtórzyć za niektórymi kolegami, że silnik 1.6 twinport nie jest "najszczęśliwszym" jeżeli chodzi o gazowanie - chyba, że w moim przypadku powodem problemów jest brak zainteresowania poprzedniego właściciela samochodu



Temat: Ile pali 1.8 Zetec Kombi
Generalnie od 7 do 9 litrów w trybie mieszanym. jeżdże dużo po aglomeracji - światła, korki i te sprawy. O dziwo, zawsze się mieści poniżej 10 l.
Do gazu w tym modelu zniechęcił mnie pewien inzynierek, który zajmuje się zawodowo i naukowo alternatywnymi paliwami (pracuje na Politechnice i montuje instalacje we własnym warsztacie więc nie miał interesu w tym, żeby mnie odwodzić od zakładania LPG). Podobno akurat głowica 1.8 Zetec ma materiał i kontrukcję kiepsko znoszącą wyższe temperatury spalania LPG. Cierpią też podobno zawory, które trzeba sprawdzać, wzglednie regulować co kilkanaście tys.km. I nie ma tu podobno znaczenia, czy instalacja jest najwyższej generacji.
Co ciekawe problem dotyczy podobnmo głównie silników 1.8 bo np. w 1.6 jest już lepiej. Mało tego, na rynek holenderski czy brytyjski były kierowane foki z głowicami specjalnie przystosowanymi do zasilania gazowego.
Ja nie wiem czy to potwierdzą inni koledzy jeżdżący foczkami ale mówiąc krótko 1.8 trochę nie bardzo kocha się z gazem.



Temat: Trzymajcie mnie!!.. bo znajde goscia i zabije!!!!!!!!!!!!
Gazowy Układ Zasilania V generacji paliwem LPG
Piąta generacja instalacji gazowych wprowadza zupełnie nową jakość. System LPI firmy Vialle to zupełnie nowy układ zasilania samochodów gazem. Gaz dostarczany jest do zaworów ssących silnika w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach-lotnym do układu dolotowego. Od niedawna technologia ciekłego wtrysku gazu dostępna jest również w Polsce.

Vialle, holenderski producent instalacji do zasilania pojazdów gazem, jest znaną w całym świecie firmą wiodącą prym w instalacjach LPG. Po latach badań i testów, Vialle stworzyło system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. System LPI może zostać zaadaptowany do wszystkich nowoczesnych silników z wtryskiem paliwa, oraz jest jedynym systemem który można zastosować do silników z turbo doładowaniem i przystosowanych do pracy na mieszance ubogiej. Jednocześnie nie powoduje on obniżenia osiągów samochodu.

W tej nowej technologii gaz płynny nie jest już odparowywany, lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika. Nie jest to jedyny element odróżniający LPI od systemów niższych generacji. Zastosowano tu nowatorską strategię sterowania wtryskiem gazu. Wtryskiwacze gazowe LPI są zarządzane przez system sterowania wtryskiem benzyny samochodu. Metoda ta jest bardzo naturalna dla silnika oraz wykorzystuje wszystkie elementy technologii przewidziane przez producenta pojazdu. Wszystkie parametry pracy silnika są zachowane a samochód jest bardziej przyjazny dla środowiska.




Temat: Panowie, czy ktoś coś wie na tamat:DIEGO - sekwencyjny wtrys
Z tego co wiem, to nie ma jeszcze w sprzedaży instalacji gazowych z wtryskiem w fazie ciekłej. A jeżeli nawet są to bym nie ryzykował z taką super nowością.
Jak by co, to ja mam holenderską inst. gazową na wtrysku (oczywiście w fazie gazowej) - silnik V8 i mam jeden reduktor, aż by się prosiło na dwa reduktory po 4 cylindry, ale jednak nie ma potrzeby ... Coś mi z tym polskim "patentem" na wtrysk gazu nie pasuje (choćby ze względu na te reduktory) ..., ale może są to niepotrzebne niepokoje i jest OK. ...

Pozdrawiam.




Temat: [E36] czarek ->> 328i Touring

Ja tez nie widze niczego zlego w instalacji wtrysku gazu . Ja mam np holenderskiego Prinsa i nie czoc roznicy. na g techu wyszlo ze na gazie jest o 0.3 s godzej niz na paliwie. ale zobaczymy po zmianie oprogramowania gazowego.
Poza tym wole miec 325 i gaz niz 316 lub 318 bez gazu.


Ja nie oszczędzam na waszce bo wczesniej moja e21 323 palila po warszawce lekko 15l/100km ale sie ozeniłem w międzyczasie i dlatego 1.8.
Ale ten zostanie dla żony a ja łyknę jakiegoś potwora ale cii..... bo jeszcze o tym nie wie



Temat: LPI Vialle
ja również mam problem z LPi. mam volvo v40 1.8 2001, przejeździłem spokojnie na gazie jakieś 360km (mam butle w kole), byłem na mazurach więc nie znalazłem żadnejn stacji gazowej która by miała końcówkę wlewu do gazu holenderskiego, przełączyłem więc na benzynę i zrobiłem na niej ok 200km pożniej zatankowałem gaz ale nie wiem czemu nie przełącza się na gaz. W przełączniku świecą się diody poziomu gazu, powyżej powinna się świecić się dioda czerwona informująca że jade na benzynie ale nie świeci sie ani ona ani zielona (gaz). Przełącznik również nie reaguje. Trochę poczytałem na formum o pompie gazu ale żadnych objawów zużycia pompy nie miałem(pompa chodziła cicho, nie wariował na obrotach nie gasł nie tracił mocy), bezpieczeniki 15A przy akumulatorze również nie są przepalone. Ktoś może udzielić mi jakichkolwiek informacji przed tym jak pojade na laurową?? (bo tam mam najbliżej) Czy tylko pompa jest do czyszczenia? volvo mam od niedawna więc nie wiem czy instalacja byłą serwisowana.



Temat: zagazowałem typa
Niektorzy pewnie wiedza ze juz dluzszy czas sie przymierzalem do tego haniebnego czynu.I wreszcie juz jestem posiadaczem (wzorem Orelka z SR) junkersa 1.8 turbo.Stracha mialem przed cala operacja ,ale realia i opinie innych uzytkownikow 1.8T(nawet 270 zagazowanych koni) przesadzily sprawe.Wiem za nie jest to na forach fanatykow mile widziana decyzja ,ale coz...
A dla chcacych wiedziec.Zalozylem wtrysk sekwencyjny holenderski PRINS VSI na wtryskach Keihin z wydajnoscia kompletu do okolo 300 KM(jesli sie nie pomylilem ).Instalacja calkowicie bezobslugowa.Centralka gazowa po prostu sledzi oryginalny ECU .Przelaczenie z benzyny na gaz nastepuje bardzo szybko(ok 50 m od domu juz gazuje) i calkowicie niezauwazalnie.Spadku mocy przynajmniej ja w codziennej jezdzie nie widze (moze na hamowni by cos wyszlo).Nie ma zadncyh szarpan ,falowania obortow itp,nic po prostu jak na benzynce.Naciskam gaz i zrywa przyczepnosc na 1 i 2 na suchym jak na benzolu .Co do spalania jeszcze za wczesnie na wyniki , ale z tego co widze (i co mi mowil master-gaz-fachman) ma byc podobne lub niewiele wyzsze od benzyny.Czyli jesli po miescie zamiast 12 litrow spali mi 13 gazu to jakos przezyje .A roznice w kosztach przeliczcie sobie sami .Butla w kole ,wlew w klapce ,czego chciec wiecej.Sama instalka droga,ale zwroci sie szybko.Oczywiscie myslalem o sprzedazy 1.8T i kupnie diesla,ale....mam b.dobry egzemplarz ,i nie chce kupic jakiego przypadkiem padla tylko dlatego ze ropniak,poza tym z tego co sie zapowiada to niestety ropka i benzyna beda szly szybciutko do gory.I jesli dalej bedzie tak fajnie (bezwaryjnie,tfu,tfu )to bede super zadowolony



Temat: problem z gazem VIALLE lpi
Witam dwa miesiące temu zakupiłem primke p11 2.0 benzynka z holenderskim gazem firmy VIALLE.Jest to instalka bardzo nowoczesna i rzadko spotykana u nas(gaz w fazie ciekłej).Auto miało bardzo fajne przyspieszonko,na gazie nawet lepiej niż na benzynie,lecz niedawno pojawił się pewien problem.Otóż jak sobie jadę spokojnie na gazie wszystko jest ok,do czasu ,aż nie stanę w korku lub na swiatłach.Po chwili stania cos się dzieje :silnik gubi obroty-zaczynają spadać,występuje nierównomierna praca,tak jakby zaczą chodzić na trzech garach,po prostu nie idzie nim jechać.Problem ustępuje gdy przełączę na benzynkę,więc wydedukowałem,że to problem z gazem.Mam więc pytanko czy ktoś miał podobne problemy z podobna instalką gazową,ew. jakies namiary na gazowników w Warszawie.Ta instalacja jest prawie bezobsługowa,ponieważ nie posiada parownika,lecz słyszałem że co około 60tys. kilometrów,należy serwisować pompę gazu znajdująca się w zbiorniku gazu.Proszę o poradę.Pozdrawiam.



Temat: filtr w instalacji gazowej?
Mam pytanie jak czesto nalezy wymieniac badz czyscic filtr gazu w INSTALACJI
HOLENDERSKIEJ? Czy w trojmiescie ktos zaklada lub serwisuje "Holendry"?

pozdawiam
Przemek
Nissan Bluebird 1,6 benzynka (..ale glownie gaz)





Temat: INSTALACJA LPG W BMW- TAK CZY NIE?
BMW produkowalo auto z instalacja gazowa-bylo to E36,bodaj 316 i chyba na rynek holenderski.
Sam mam obecnie dylemat-waham sie nad montazem instalki do kebaba(318is).Ale im wiecej nad tym mysle tym wiecej mam watpliwosci.Zwlaszcza jak sie takie tematy czyta....



Temat: LPG w GDI
Tak, ale to byla oryginalna holenderska instalacja. Jest bardzo droga, poza tym do konca nie chodzi na samym gazie, gdyz co jakis czas zalacz sie na benzyne zeby ochlodzic wtryski.
Ogolnie jesli nie chcesz miec problemow i duzych kosztow, to nie zakladaj zadnej innstalacji gazowej
Pozdroo



Temat: przewody zapłonowe
Mam pytanie auto przerywa jestem po wymianie cewek i świec teraz jakie najlepiej polecacie Mi przewody zapłonowe do volvo s40 2,0 instalacja gazowa Vialle holenderska. Dzięki pozdrawiam



Temat: Lubelskie
Witam mam pytanko ( nie wiem czy w tym dziale) ale zapytam. W lublinie jest jakis zaklad na ul. Rowerowej gdzie ponoc robia dobrze instalacje gazowe...bo mam jakis dziwny typ(holenderska) i u mnie na wsi(Chełm ) nic z tym nie zrobia!!!co na temat tego zakladu wiecie??



Temat: [80 B4 2.0 ABT] Gdzie jest silnik krokowy
Ehhhh macie racje :) tylko, że ja mam jeszcze osobny silniczek krokowy od instalacji gazowej :) właśnie zaraz obok cewki zapł. ( holenderska NECAM )



Temat: [E36] czarek ->> 328i Touring
Ja tez nie widze niczego zlego w instalacji wtrysku gazu . Ja mam np holenderskiego Prinsa i nie czoc roznicy. na g techu wyszlo ze na gazie jest o 0.3 s godzej niz na paliwie. ale zobaczymy po zmianie oprogramowania gazowego.
Poza tym wole miec 325 i gaz niz 316 lub 318 bez gazu. 8)



Temat: Kilka info dla amtorow tuningu
"Tymczasem eksperci ostrzegają - albo gaz, albo chiptuning! Oczywiście wiele zależy od rodzaju instalacji. Największych problemów należy się spodziewać w przypadku wtryskowych instalacji gazowych, które korzystają z sygnałów fabrycznych sterowników (np. renomowana holenderska instalacja Prins). Z kolei instalacje wyposażone we własny komputer po prostu nie zareagują na żaden chiptuning - w czasie jazdy na gazie zmienione nastawy sterownika benzynowego wcale nie są wykorzystywane. Nowoczesne instalacje da się tak wyregulowaç, żeby moc auta na gazie była co najmniej taka sama, jak na benzynie."

Niestety z tym fragmentem nie mogę się zgodzić. Mam w nosie to co mówią eksperci akurat w tym temacie. W moim aucie jest instalacja gazowa mieszalnikowa z silnikiem krokowym. Moment wystąpienia zapłonu jest regulowany przez sterownik silnika a nie przez sterownik od instalacji gazowej. Modyfikacja mapy zapłonu w oryginalnym sterowniku Digifant pod kątem efektywniejszej pracy instalacji gazowej (taki mały chip tuning) jest jak najbardziej na miejscu i w niczym nie przeszkadza.
Moja instalacja AL-700 jest zmuszona zareagować na zmiany dokonywane przez sterownik silnika, który chodzi równolegle ze sterownikiem gazowym. Owszem jeżeli komputer "od gazu" steruje wszystkimi urządzeniami wykonawczymi przy silniku łącznie z zapłonem to się zgodzę, ale jeszcze nie widziałem takiej instalacji która pozwoliłaby na wyłączenie sterownika silnika benzynowego. Nie ma instalacji gazowych, które sterowałyby wszystkimi zaworami, regulatorami itp. Nawet instalacje wtrysku gazu potrzebują aby sterownik silnika pracował i dostarczał odpowiednich sygnałów. Jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie i pochwalcie sie jeżeli w waszych autach sterownik od instalacji gazowej ma wpływ na moment wystąpienia zapłonu. Pozdrawiam.



Temat: V40 z Holenderską Instalacją
Witam
Od miesiąca jestem posiadaczem VOLVO V40 sprowadzonego z Holandii.
Kupowałem go jednak w Polsce choć całą procedurę rejestracji i clenia przechodziłem sam. W samochodzie jest zamontowana instalacja gazowa (sekwencyjna), problem w tym że nie działa. Osoba która to przywiozła z Holandii była u kilku speców i nic konkretnego nie powiedzieli ani nie naprawili. Po przełączeniu na gaz samochód chodzi kilkanaście sekund po czym gaśnie. Można ponownie go odpalić (na gazie !! ) i proceder sie powtarza. Sam podjołem próby zdiagnozowania usterki w różnych zakładach i otrzymałem kilka sprzecznych informacji. Ostatnia informacja kompletnie zbiła mnie z tropu. Podobno jest to instalacja na gaz ziemny czyli CNG. Moje pytanie jak odróżnić instalację CNG od LPG ?
Podam kilka faktów które znam dot. tej instalcaji.
1.Butla jest duża (ok 80 litrów) posiada własną pompę oraz licznik stanu gazu zamontowany w desce rozdzielczej (po przełączeniu na gaz wskazówka od licznika benzyny wskazuje ilość gazu w zbiorniku)
2. Na butli napisane jest LPi - Liquid Propan Injection (na moje Wtrysk Ciekłego gazu)
3.Wtryskiwacze gazu (instalacja która dochodzi do komory silnika) jest na zbrojonych przewodach.
4.Na przycisku zmiany gazu napisane jest LPG
5. Sam decyduje w którym momencie przełączam źródło paliwa. ( jak wspomniałem mogę bez problemu odpalić nawet zinmy samochód na gazie) Kolega posiadający CNG w swoim VW twierdzi że potrzebuje dużego nagrzania silnika do przełączenia na CNG i że sam się przełącza - więc może coś nie tak z tym przełączeniem?
6. Osoba sprowadzająca samochód zatankowała LPG do zbiornika - Czy to jest mozliwe jeśli byłaby to instalacja CNG??? - zawór napełniania - "holenderski"
7. Czy można przerobić LPG na CNG - może to jakaś przeróbka??
8. Ostatni mech. stwierdził że gaz się zmieszał dlatego samochód gaśnie i nie chce chodzić.
Mogę zrobić dokładne fotki całej instalacji.
Czy ktoś wie co ja w końcu mam ??




Temat: Instalacja gazowa w garbusie
no to wracamy do tego o czym mówiłem niedaleko całkiem wcześniej. sie silnik
zużywa i nic sie nie da zrobić chyba żeby wymienic gniazda na takie z
lepszego materiału. kto miałby to robić to nie wiem bo w wiatrowcu to trzeba
to naprawdę zajebiście dopasować, żeby odprowadzanie ciepła było równomierne
inaczej sie gniazdeczka wyplujo przez ten no... TŁOOOMIK.

pozdro. mathias.


| Kilka megabajtow temu dyskutowalismy juz  na ten temat i wydaje mi sie ze
mozna
| to podsumowac w kilku slowach:
| - mozna zalozyc gaz w wiatrowcu ale aktualnie istnieja powazne problemy z
| formalnym zarejestrowaniem takiej wydumki,
| - silnik Garbusowy ktory jest w dobrym stanie technicznym znosi
exploatacje
na
| gazie bez problemow,
| - sa modele ktorzy jezdza na gazie, a przy okazji corocznych przegladow
| demontuja cala aparature,
| - jak tani jest gaz kazdy widzi.

dolaczam swoje 3 grosze:
-bylem u goscia-dziadka od przegladow i pytalem czy by mi uznal gaz w
garbie
a on na to ze jakby bylo bezpiecznie zrobione(doposccil sonde w tlumiku) i
instalacja mialaby atest i najlepiej byla holenderska to by dal przeglad
ale
mi to odradza bo smierdzi w garbie i silnik sie szybko zuzywa a naprawa
silnika -"tysiace zlotych" sprawi ze nic nie oszczedze a zaplace dodatkowo
za instalacje+formalnosci+nowy dobry tlumik dla sondy

-"dobry" stan silnika rodzi pytanie :wg jakich konkretnych  kryteriow
stwierdzic ze garb wytrzyma instalacje -silnik jest "dobry" dla instalacji
gazowej?

--
Lista dyskusyjna pl-misc-samochody-garbusy - http://www.newsgate.gliwice.pl






Temat: Na LPG spalanie 20 litrów, na PB około 50 litrow (???)

Pytanie do Sebasta (a w zasadzie trzy pytania):
1. Czy w przypadku wstrysku gazu jest podobnie jak przy zwyklej instalacji gazowej, tzn. zeby przeskoczyc z Pb na gaz, musisz wcisnac pedal gazu do przekroczenia okreslonych obrotow, zaraz po przejsciu na gaz nastepuje tzw. moment ciszy czyli dosc czesto nalezy ponownie wcisnac pedal gazu bo silnik moze zgasnac, szczegilnie w zimie. Czy na wtrysku tez jest tak wyrazny moment przelaczania czy odbywa sie to bardziej niezauwazalnie?
2. Czy w przypadku wtrysku gazy rowniez istnieje problem zapieczonych wtryskow od benzyny po dluzszym, klikuletnim uzywaniu auta na gazie?
3. Ile kosztowal kontretnie Twoj wtrysk? Mniemam, ze do mnie cena bedzie podobna.
Z gory dzieki za info.

1. To zależy od instalacji LPG. u mnie jest tak - muszą być spenione dwa warunki - temp. silnika (nie otoczenia, bo tak chyba ktoś zrozumiał ...) musi wynosić 35st. i upłynąć kilka dekund od przekręcenia kluczyka w poz.2 - w zasadzie powinno być od uruchonienia (wg mnie), ale jest jak jest.
Czyli jest u mnie możliowść uruchomienia silnika odrazu na gazie - musi być ciepły (>35st) i muszę odczekać te kilka sek.
2. Jest taka możliwość - nawet jak będzie codziennie odpalany na banzynie. Rozwiązaniem jest - jak we wszystkich instalacjach LPG - jazda co jakiś czas na benzynie, a szczególnie od czasu, do czasu "przegonić" ostrzej na benzynie.
3. Niektórzy na forum widać, że go dobrze czytają (mam na uwadze post pawlo) - potwierdzam - 6500zł. - cena z zeszłego roku i jest to "markowa" instalacja - holenderska Prins-a - kilku osób się pytałem (w tym gazowników) i twierdzą, że jest to najlepsza (ja bym może nie przesadzał i powiedział jedna z najlepszych) instalacja LPG (IV generacji), bo faktycznie, jak zainstaluje ją "dobry" gazownik, to nie ma raczej z nią problemów ...




Temat: Tanie Gazowe pytanie ?!

Witajcie,
pewna osoba zaproponowała mi instalacje gazową do mojej bunie za uwaga: 1500 zł !! pewnie to najgorszy chłam ale zapewnia że "będzie jeździć jak talala" hehe.
Co wy na to i ciekawi mnie który z użytkowników BMW skusiłby się na coś takiego? Tylko szczerze !
Aha dodam że mam 2,8i spalanie do 11 ltr.


zobacz ceny orientacyjne......u masz ceny srednie zalozenia gazu....W poprzedniej 740 v8 miałem instalację Prinsa za którą zapłaciłem 6400zł (zakładana w EGP W-awa), w obecnej 540 mam instalację BRC seqent 56 (koszt minimalnie mniejszy)

Co to za instalacja za 3500zł do v8, to tak spadły ceny Polskich instalek?

Rodzaj instalacji LPG Cennik zł (brutto)
Gaźnik produkcji polskiej od 1 200,-
Gaźnik produkcji zachodniej od 1 200,-
Monowtrysk + katalizator od 1 650,-
Zachodni wtrysk wielopunkt + katalizator od 1 850,-
Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu włoski do sam.
4-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 3 200,-
Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu holenderski do sam.
4-cylindrowego (plastikowy kolektor ssacy) od 4 800,-
Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu włoski do sam.
6-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 4 100,-
Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu holenderski do sam.
6-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 5 300,-
Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu włoski do sam.
8-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 4 500,-
Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk gazu holenderski do sam.
8-cylindrowego (plastikowy kolektor ssący) od 6 500,-
Wtrysk gazu ciekłego "JTG" V-Generacja
do samochodów 4-cylindrowych od 5 000,-
Wtrysk gazu ciekłego "JTG" V-Generacja
do samochodów 6-cylindrowych od 5 900,-
Wtrysk gazu ciekłego "JTG" V-Generacja
do samochodów 8-cylindrowych od 6 900,-..




Temat: Instalacja LPG Prins
Temat dość drażliwy, wywołuje na różnych forach dużo emocji i krążą stereotypy w tym temacie. Pewnie sprowadze na siebie lawinę krytyki , spróbuje jednak podzielić się moimi doświadczeniami.
Od trzech lat eksploatuje codzienie E38 740iA M62 z instalacją gazową IV genercji holenderskiej firmy Prins. Jest to sekwencyjny wtrysk gazu który wykorzystuje sygnały sterujące wtryskiwaczami benzyny pochodzące z oryginalnego komputera auta. Według mnie sukcesem tej instalacji jest zastosowanie japońskich wtryskiwaczy firmy Keihin - lidera w branży wtrysku, wcześniej gaźników. Są bardzo precyzyjne, szybkie i o małej bezwładności a do tego o dużej wytrzymałości. Butla 70 litrów w miejscu koła zapasowego, wlew LPG obok wlewu Pb.
Eksploatacja przebiega bezproblemowo. Właściwie wymienia się tylko filtry. Po przebiegu 70 tyś. km wymieniłem membranę reduktora [także firmy Prins, potrafi obsłużyć silniki do 400KM]. Zero zapachu gazu. Nie odczuwam przejścia z Pb na LPG [dzieje się to automatycznie]
Osiągi porównywalne z Pb - niedowiarkom mogę tylko zaproponować przejażdżkę. W Niemczech niejednokrotnie bez zająknięcia do odciny [licznikowe 250km/h] Spalanie w stosunku do benzyny liczę na około 15% więcej. Trudno to ustalić, gdyż auto jest tak ustawione iż zawsze odpala na Pb i automatycznie przechodzi na LPG po rozgrzaniu się [tak więc najbardziej paliwożerny okres silnik ma na Pb]
Nie widzę jakiejś szkodliwości dla silnika, faktem jest iż LPG jest paliwem "czulszym" i szybciej obnaża niedoskonałości silnika - paliwo to wymaga dobrego stanu silnika i osprzętu [benzyna więcej wybacza - np. przypalone świece, przebicia instalacji WN...]
Tak więc LPG dla BMW jestem za ale minimum IV generacja i silnik w dobrym stanie [przynajmniej M62 do tego się nadaje]
Pytanie nalezy sobie zadać jaki to ma cel. Przy codziennej eksploatacji BMW V8 i 2 tonach masy można doszukać się ekonomii. W 2004 roku za moją instalację zapłaciłem ponad 8 tyś. PLN więc to trzeba policzyć.....do dziś nie mam stresu na stacji paliw, wcześniej tankowałem dwa razy w tygodniu benzyny do pełna, to bolało....dziś juz jeżdżę mniej...
Według mnie LPG w takim wydaniu nic nie ujmuje marce BMW...



Temat: Lancer a LPG
Szanowni Forumowicze
Będę bardzo wdzięczny za pewne wyjaśnienie - bo nie wiem: czy ja jestem ułomny (naprawdę tak może być i się nie obrażę) czy też Mitsubishi Motor Polska i ich dział obsługi klienta robi ze mnie wała.
Ale do rzeczy. To że silniki MIVEC i LPG się nie lubią albo też, że jest to kontrowersyjny montaż już czytałem. Pamiętałem jednak z forum, że ktoś wspominał o informacji z ASO o montażu firmowym instalacji w Holandii. Nie żebym już chciał i dyszał na myśl o LPG (niedawno sprzedałem z ulgą maszynę zasilaną takim czymś) ale czasami jak człowieka najdzie jakiś temat to sobie szpera - przynajmniej ja tak mam. No i co ja po takim szperaniu znajduję:
1) Informację z holenderskiego portalu o montażu fabrycznym instalacji LPI Vialle w 2,4-litrowym MIVECu w Outlanderze: http://www.autozine.nl/ni...ef.php?nk=7376, no ale to pikuś
2) oficjalna stronę Mitsubishi Motors w Niemczech, na której poza informacją że montują właśnie LPI do benzyniaków jest konfiguator w którym jako opcja - jak to przy dodatkach - jest instalacja LPI za ok. 1900 Euro http://www.mitsubishi-mot...lancersportback
No myślę mam informację. Teraz zobaczę jak to się przekłada na polskie realia. Piszę do MM, czy istnieje możliwość instalacji LPG. Otrzymuję taką oto odpowiedz:

Niniejszy samochód nie jest przystosowany do montażu instalacji gazowej.
> Właściciel może podjąć taka decyzje wyłącznie na własną odpowiedzialność.

Aha. Myślę sobie. Teraz wezmę ich na tą stronę niemiecką, zobaczymy co oni na to. No ale odpowiedz mnie zwaliła i dokonuje głębokiej penetracji czegoś w czaszce.

Witam,
Wersje silnikowe zamawiane przez dystrybutora na rynek niemiecki pewnie są inne niż, te które pozostają w ofercie MMC Car Poland.

Po czymś takim, jak odetchnąłem, pozostało już tylko forum. Może ktoś odpowie na postawione przeze mnie we wstępie pytanie?



Temat: Zawor w butliz gazem


Mialem holenderska instalacje. Byl elektrozawor, ale dopiero przed
reduktorem. Odcinal doplyw gazu do reduktora, gdy silnik nie dzialal, tzn.,


Taki zawor to byl i u mnie. Ale przy samej butli tylko zawor manualny.
W razie wypadku niekoniecznie bylbym w stanie go zakrecic.


gdy nie bylo impulsu z przerywacza zaplonu. Do dzisiaj ta instalacja ( z
roku 1985 ) przechodzi coroczny przeglad i testy a przepisy sa coraz
ostrzejsze.


Wiesz co o przegladach to mozna dyskutowac. Niedawno moj samochod
przeszedl przeglad haka holowniczego. Jest to wbite w dowod. Tylko ze
ja jeszcze nie mam haka.


A w zasilaniu benzynowym masz zawor odcinajacy wyplyw paliwa,
gdy bedzie uszkodzenie w przewodzie paliwowym ?


Nie w kazdym, ale przeciez benzyna sie nie wyleje jak sie nie uszkodzi
zbiornika (no chyba ze z elektryczna pompka). A gaz chyba jednak sie
wydostanie caly?
Poze tym przewody paliwowe (przynajmniej te pod maska) sa bardziej
elastyczne od gazowych i pewnie tak latwo nie pekna w razie wypadku.
No i te pod samochodem tez sa umieszczone jakos tak ze byle zawadzenie
o cos spodem ich nie naruszy. A gazowe - przynajmniej u mnie jakbym
zawadzil o jakis kamien to by siu urwaly.


| W samochodzie ktory kupilem trzy lata temu byla holenderska butla i
| tak bylo. Jesli peklby  przewod ktorym gaz szedl pod samochodem do
| zaworu pod maska to gaz wylecialby w powietrze. Szybko ta instalacje
| wyrzucilem i od tej pory jezdze na benzynie.
Gdzie wyrzuciles?


Do garazu - jeszcze lezy. Tylko zawory sie komus przydaly. Butla i
reduktor jeszcze jest. Moge tanio odstapic. Butla bez przegladu.


Pozdrowienia Mirek


Pozdrawiam

Wojtek





Temat: Urlop, autogaz, Europa Zachodnia
Wlasnie wrocilem z urlopu, jechalem do Francji poprzez Niemcy i Szwajcarie,
auto Opel Vectra 2.0 1994 rok, automat z instalacja gazowa, zaladowany do
granic mozliwosci + bagaznik na dachu, i chcialbym sie z Wami podzielic
wrazeniami dotyczacymi gazu na zachodzie.
W Niemczech ciezko (prawie nie jest to mozliwe) znalezc stacje z gazem,
mialem co prawda liste takowych ale trzebaby zjezdzac z autostrady do miast
i tam szukac. Znalazlem jedna oddalona ok. 5 km od miejsca noclegu ale bylem
w sobote i niedziele i bylo zamkniete :-((, cena byla <1 DM, niestaty nie
moglem sprawdzic jakiego typu sa dystrybutory czy 'wloskiego' czy
'holenderskiego'.
W Szwajcarii nawet nie probowalem szukac stacji (niedziela).
Francja: na autostradach 90% stacji ma GPL (po polsku gaz lub z angielskiego
LPG ;-)). Cena 3,0-3,07 FF (~2 zl), dla porownania benzyna na autostradach
do 7,5 FF (4,95 zl), tak wiec doliczajac 20% na zwiekszone zuzycie gazu
wychodzi taniej niz jazda na paliwie w Polsce. Poza autostradami z gazem
ciut trudniej, trzeba trafic, np. w okolicach Perpignan jadac droga krajowa
poprzez 60 km. nie spotkalem zadnej stacji z LPG, jadac do Andory rowniez 0
stacji z gazem, natomiast w samym Perpignan w okolicach duzego centrum
handlowego 2 stacje, cena gazu 2,87 i 2,93 FF. Dystrybutory typu 'wloskiego'
a na niektorych ze stacji napis, ze goscie z Beneluxu proszeni sa o
podejscie do kasy celem pobrania 'przelotki' aby zatankowac gaz. Dzieki
temu, ze mam instalacje gazowo wyszlo mi, ze na tym wakacyjnym wyjezdzie
zaoszczedzilem ok. 1400 zl. (polowa ceny instalacji).
Autostrady we Francji oczywiscie platne droga Perpignan - granica niemiecka
(przez Lion) ok. 300 FF. Na niektorych miejscach mozna pokusic sie o jazde
nacjonalka ale trzeba to sobie przemyslec, zalezy ile sie ma czasu. Autoko
spisalo sie znakomicie, zadnych problemow, chociaz przy pelnym zaladowaniu
mialo troche problemow z dynamika, przy jezdzie na benzynie ciut mniej
odczuwalne ale rowniez widoczne. To na tyle, jezeli macie jakies konkretne
pytania walcie.

Pozdrawiam,
Tomasz Watorowski; 0602 159613; 056 4930534;

'Jezeli cos moze sie nie udac - na pewno sie nie uda' <Murphy





Temat: Gaz instalacja...Seat

| | | O RANY!!!!! Co to za ceny...chlopie. 5100 za instalacje
gazowa!!!!!!!
| Co ona jest ze zlota czy co.....wez mi wytlumacz.

| gadal ze cos brcsequent nie wiem czy dobrze pisze
| pozatym wiedzial jaka charaktersytyke ma moj silnik
| niby 1.6 jest dusi sie na wolnych obrotach i ciezko to wyregulowac
| a moze jemu ciezko?

| Powiem tyle. BRC do gaznika kosztuje 1300zl
|                      wtrysk jednopunktowy 1800 - 2100 zalezy od
| dodatk.elekronik
|               wtrysk wielopunktowy   2000- 2500 zł
|            nie miesci mi sie w glowie dlaczego 5000zl moze kosztowac
| instalka.
|            A chcialbym wiedziec, naprawde.
to zadzwon, tez to mnie ciekawi czy to nie naciagniecie 58 664-90-78
mow ze masz seata ibize 1.6 8v

ale powiem tak
w elpigazie za wloska instalke biora4600 a holenderska 5500
58 3497480

| Golf II 1.6+gaz

| Dobra...juz wiem o co chodzi. To jest najnowszy system zasilania 4

generacja (sekwencyjny) wymyslony przez holendrow. Przeczytaj sobie o tym:
http://www.fsoautoklub.pl/?action=tech_gaz
zeczywiscie tyle kosztuje....ale..ale rypac instalke za 5000 kawalkow.
to sie mija z celem...wez sobie wstaw normalna instalke za 2000zł i nie
bedziesz narzekal..tylko dobry warsztat znajdz.
BRC jak chcesz to sobie zobacz zaklady ktore z nimi wspolpracuja:
http://autogas.pl  w menu kliknij na"siec systemu", a potem na "montaz i
serwis".
tam wybierz wojewodztwo.
Ja bym w zyciu nie zalozyl instalki za 5000zł...no chyba ze bym nie mial co
z kasa robic. Nara.







Temat: W140 500 SE - z czym to się je?
Przede wszystkim chciałem się przywitać. Sądziłem że w pierwszym konkretnym poście będzie zgrabniej niż osobno topic robić.

Od dobrych trzech lat jeżdżę sobie w124/250D i chwalę sobie jak nigdy. Wcześniej też kupę czasu miałem doczynienia z Mercami - ojciec jest zapaleńcem i zdażało mi się eksploatować w114, dwa w123 i w końcu w124/300TD (4WD z automatem, mniam). Ostatnio zaś powolutku przymierzam się do kupna nowego.

Od razu powiem że nie mam żadnego konkretnego auta na oku - kupno planuję najwcześniej pod koniec roku, ale już teraz robiłem małe badania rynku. I w wyniku tego rozeznania jestem w szoku.

Mianowicie, nigdy do głowy mi nie przyszło, że Merca klasy S można kupić w okolicach 20,000. Auta te zawsze kojarzyły mi się z całkowicie inną skalą cenową, a tymczasem nadziewam się na np: http://cgi.ebay.pl/ws/eBa...em=190114892816

I tutaj rodzą się wątpliwości. Czy jest w tym jakiś hak?

Zdaję sobie sprawę że przy silniku 500 to muszę się liczyć ze spalaniem rzędu 15/100, i to przy rozsądnej jeździe. Przeszukałem też google, i opinie użytkowników na temat bezawaryjności w140 są bardzo dobre - wręcz do stwierdzenia że to "ostatni prawdziwy mercedes" . Przebiegi rzędu 150,000 to też IMO malutko, sam mam 240,000 i silnik ani grama oleju nie bierze, wszystko chodzi jak marzenie.

Cholernie kontrowersyjna wydaje mi się instalacja gazowa - a w wielu ofertach ją widzę. Nie mam tutaj kompletnie doświadczeń - jest wogóle sens montowania takiej? Osobiście mi to śmierdzi, ale z drugiej strony wyczytałem też, że np. w w126 montowane były fabrycznie (na rynek bodaj holenderski).

Czy jest jeszcze coś na co powinienem w ofertach zwracać uwagę?

Z góry dzięki za wszystkie rady.



Temat: Co robić ?? (dość długie)
Witam,

Może ktoś mi doradzi coś sensownego. Spotkała mnie "dziwna" sytuacja.
Pojechałem do stacji diagnostycznej w celu wykonania badań technicznych
i podbicia dowodu rejestracyjnego.
Diagnosta (dalej zwany "diagnostą") sprawdził samochód (układ jezdny,
podwozie, speliny, światła), okazało się, że mam średnio działający
tylny lewy hamulec + przekroczone normy spalin (pisałem o tym w jednym
poście wcześniej).
Jak sprawdzał światła, to w akcie nadgorliwości, próbując poprawić
żarówkę - zwarł coś i spalił od owej żarówki bezpiecznik. "Diagnosta"
wymienił bezpiecznik po 5 minutowych poszukiwaniach który to.
Zakończył całość stwierdzeniem, że ze względu na spaliny i tylny hamulec
nie podbije mi dowodu i wydał tymczasowe (tygodniowe) zezwolenie.
Myślę: "pal licho, skoro takie są wymagania, to jego racja". Siadam za
kierownicą, próbuję odpalić silnik i...
kicha: zapłon nie działa. Mam przełącznik elektroniczny benzyna/LPG z
diodą sygnalizującą rodzaj paliwa, który powinien się świecić przy
przekręceniu kluczyka - nie świeci się. Myślę: "coś z bezpiecznikami" i
mówię "panowie (bo był jeszcze drugi, który zjawił się później), coś nie
tak, wjechałem, nie mogę wyjechać". Popatrzyli po bezpiecznikach i nic.
Mówią: "nie wiemy, co jest grane, obok jest elektryk samochodowy - niech
rzuci okiem, nic nie możemy pomóc, wypchamy tylko pana na parking". No
to mnie wypchali, myślę naiwnie "pewnie jakiś bezpiecznik, tylko buraki
się nie znają", elektryk zgodził się przyjąć samochód i zajrzeć do niego
po południu (była ok 9:00). Pojechałem zatem do pracy autobusem. Dzwonię
po 16:00 i pytam jak sprawy, a on, że "przejrzeli wszystkie
bezpieczniki, wyłącznik grawitacyjny itp. i nic. Niestety nie są w
stanie mi pomóc. Instalacja gazowa jest fabryczna, holenderska i nie
podejmą się grzebania głębiej, proponują ASO Forda jako jedyne
rozwizanie". Zabrałem samochód z pomocą kolegi i linki holowniczej na
parking na osiedlu. Teraz samochód jest u znajomego elektronika z
podejrzeniem spalenia komputera - przyczyna powstania awarii jako
wypadku losowego jest przez niego wykluczana, koszty mogą być spore.
Podać stację diagnostyczną do sądu ? Zgłosić się do biura ochrony
konsumenta ? Ręce mi opadają...

Z góry dzięki za pomoc.





Temat: [Opel Corsa C 1.2 16V "02] Instalacja gazowa Koltek i proble
Witam Panów!
Co prawda nie jestem posiadaczem Rovera, ale w swoim Oplu mam instalację LPG która bardzo często występuje w waszych Roverkach.

Konkrety:
Opel Corsa C z 2002r, silnik 1.2 16V
Fabryczna instalacja gazowa Necam/Koltec z reduktorem VG-392

Instalacja holenderska, fabrycznie montowana swego czasu m.in w Oplach.
Problem z tym taki, że w Trójmieście znalazłem jeden jedyny zakład w Chwaszczynie zajmujący się serwisem instalacji holenderskich (specjaluzują się też w LPG w terenowych autach).

Auto ma przejechane 158.000km
U mnie jest od 150.000 i od początku był ten sam objaw tzn.:
Autko nie zawsze zaskoczy na gaz, nawet jak jest ciepły. Jeśli już zaskoczy, to muszę przygazować bo zaraz spadnie na benzynkę. Przygazowałem, jadę... i teraz. Jeżeli stane na chwilę na światłach i nie dotkne gazu, to stojąc na niskich obrotach przełączy się na benzynę. Jeżeli jadę na 3-4 biegu na niskich obrotach ok 2000 to też przeskoczy na benzynę. Jedyny sposób aby nie przeskoczyło z gazu na benzynę to trzymanie wysokich obrotów od 3500-4500, nie wrzucanie na luz, nie puszczanie gazu. Z racji tego ze sporo jezdze po miescie - jest to niemozliwe. 1-2 razy w miesiącu jade w trasę i tu już czysta loteria. Jak zaskoczy to zbając o odpowiednie parametry jazdy (j/w obroty powyżej 3500) potrafię już przejechać na gazie i 300km ale jak coś mu się zatnie, to mimo 30 prób nie chce zaskoczyć ponownie z benzyny na gaz, taka sama sytuacja w mieście.
Jak już wróci na benzynę to później strasznie ciężko wrócić z nim na gaz.
W efekcie tego 30% jeżdzę na gazie 70% na benzynie.

W jednym jedynym serwisie w jakim w ogóle chcieli patrzeć na tą instalację stwierdzono:
- przegląd instalacji, wymiana filterka, podłączył pod komputer i wyszło na to, że w momencie gdy stoi na niskich obrotach silnik dostaje zbyt ubogą mieszankę gazu i aby nie zgasnąc przełącza się na benzynę. Trzymając obroty wiadomo że mieszanka jest bogatsza i sytuacja wygląda normalnie. Stwierdzili że do wymiany reduktor, ponieważ seryjnie wytrzymuje on 100.000km-120.000km i przyszedł już jego czas. Rzekomo się tego nie naprawia. Oryginał u nich 1000zł, mają niby jakiś włoski zamiennik - dobry, za 450zł - nowy. Twierdzą że powymienia reduktora wszystko będzie ok na 100%.

Pytanie:
- czy da się taki reduktorek regenerować zestawami dostępnymi na allegro i czy znacie zakład w Trójmieście który by się tego podjął ?
Oni tego nie zrobią, twierdzą że takich rzeczy się nie robi
- czy wiecie może o jaki zamiennik chodzi - oczywiście modelu nie chciał podać puki nie zdecyduję się na robote u niego - nie chcę aby wcisnęli mi jakiś kit, ale szef zakładu zarzeka się że to jakiś dobry zamiennik
- czy to aby na 100% reduktor?
- macie jakieś rady na tą sytuację?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Jest tu kilka osób które widać, że znają się na rzeczy, może będziecie w stanie mi pomóc.

Pozdrawiam i z góry dzięki !



Temat: [Wrocław] 3 oferty instalacji
Witam, zadalem pytanie Candy'iemu na priv, ale pewnie nie ma czasu tam zagladac (bo nie odpowiada), wiec wrzucam pytanie tutaj:
----------------------------------------------------------------------------

Mam Alfe 146 1.6 TSpark z 2000 r., do ktorej
chcialbym zalozyc gaz z sekwencyjnym wtryskiem. Otrzymalem takie
oferty od firm wroclawskich - ktora wskazalibyscie jako wlasciwa
do mojego auta?

### 1:

Detaliczna cena instalacji 2500zł.

W cenę wliczone jest:
- instalacja gazowa: sekwencyjny wtrysk gazu AGIS,
- zbiornik toroidalny o pojemności do 49l montowany we wnęce koła zapasowego lub zbiornik cylindryczny do 80l,
- profesjonalny montaż wraz z regulacją,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji,
- gwarancja producenta 24 miesiące,
- podatek VAT 22%.

Opcje za dopłatą:
- zawór tankowania montowany pod klapką wlewu benzyny - 100zł,
- FlashLube system smarowania gniazd zaworów - 300zł,
- sprzedaż ratalna AIG - 0,5% miesięcznie.

W skład instalacji Agis wchodzą: centrala sterująca Agis, reduktor firmy
Tomaseto typu Alaska, listwa wtryskiwaczy ALEX typu Valtec, czujnik
cisnienia Motorola, zbiornik firmy GZWM, wielozawór Tomasetto lub BRC

### 2:

Detaliczna cena instalacji 2900zł.

Urządzenia włoskiej firmy BRC będące najlepszym rozwiązaniem dla Państwa samochodu biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości. Firma BRC to największy na świecie producent samochodowych instalacji gazowych, który jako pierwszy ponad 10 lat temu wyprodukował wtrysk gazu. Wszystkie podzespoły tej instalacji są wyprodukowane i gwarantowane przez jednego producenta, a nie jak większość polskich instalacji składanych w kraju z komponentów różnych firm.

W cenę wliczone jest:
- instalacja gazowa: sekwencyjny wtrysk gazu Sequent 24 firmy BRC,
- zbiornik toroidalny o pojemności do 49l montowany we wnęce koła zapasowego lub zbiornik cylindryczny do 80l,
- profesjonalny montaż wraz z regulacją,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji,
- gwarancja producenta 24 miesiące,
- podatek VAT 22%.

Opcje za dopłatą:
- zawór tankowania montowany pod klapką wlewu benzyny - 100zł,
- FlashLube system smarowania gniazd zaworów - 300zł,
- sprzedaż ratalna AIG - 0,5% miesięcznie.

W skład instalacji BRC Sequent24 wchodzą: centrala sterująca BRC SQ24,
Reduktor BRC Genius MB 1200 mbar, elektrozawór BRC ET98, czujnik
ciśnienia BRC P1, 4 wtryskiwacze BRC typu MAX, zbiornik firmy GZWM,
wielozawór firmy Tomasetto lub BRC

### 3:

Proponujemy instalację STAG 300 z reduktorem LOVATO , listwą Rail ,
zbiornik w koło zapasowe . Cena brutto 2.550 zł. Jest to obecnie
najlepsza instalacja w rozsądnej cenie i w zupełności wystarczająca do
Pańskiego auta . Można oczywiście zamontować lepszą instalację np. Pełne
LOVATO ( EasyFast ) za 2.800 zł. lub holenderską instalację PRINS za
4.800 zł. . Ale jak wspomniałem STAG jest bardzo dobry i polecany przez
nas.

Instalacja LOVATO ma inne oprogramowanie , inne listwy wtryskowe (
cichsze i lepsze ) , reduktor jest ten sam co w STAG-u . W praktyce dla
klienta jedyną różnicą jest głośniejsza praca listwy Rail w porównaniu z
LOVATO , a spalanie , przyspieszenia są takie same.
----------------------------------------------------------------

Z góry dzięki za opinie i pozdrawiam!

146a



Temat: CNG-gaz ziemny
musisz chyba poszukać jakiejś firmy w polsce które legalizuje butle, dużo jest aut sprowadzanych z zagranicy z instalacją gazową i dostają kwity w polsce na instalacje
artykuł z auto swiata

Zanim udamy się na pierwszy przegląd techniczny, należy załatwić formalności dotyczące zbiornika LPG. Musimy go "zalegalizować". Może to się odbyć na dwa sposoby. Po pierwsze, jeśli mamy do czynienia z młodą, kilkuletnią instalacją, wystarcza tzw. badanie doraźne, czyli przegląd w wyspecjalizowanym punkcie, gdzie otrzymamy stosowny certyfikat. Jest on ważny przez 10 lat od daty produkcji zbiornika. Warto podkreślić, że wiek zbiornika liczy się nie od daty montażu, ale od daty produkcji. A zatem, jeśli samochód był przerabiany na LPG w roku 1999, sam zbiornik może mieć np. 7 czy 9 lat, jeśli wcześniej np. leżał długo w magazynie.
Jeżeli mamy do czynienia ze zbiornikiem starszym, potrzebne jest pełne badanie okresowe. W tym celu trzeba wymontować zbiornik z samochodu, dostarczyć go do punktu mającego stosowne uprawnienia Transportowego Dozoru Technicznego (informacje, gdzie jest taki punkt, można z reguły uzyskać na okręgowych stacjach kontroli pojazdów). Tam zostanie on poddany badaniom wytrzymałościowym i otrzyma nowy certyfikat przydatności do użytku np. na kolejne 5 lub 10 lat.
Za tę usługę zapłacimy od 140 do 350 zł m.in. w zależności od tego, czy chcemy otrzymać legalizację na 5 czy na 10 lat. Ważne: jeśli zbiornik zamontowany w aucie nie ma znaku homologacji europejskiej (a jest to prawdopodobne w przypadku starszych urządzeń), nie otrzymamy świadectwa legalizacji.

Legalizacja zbiornika LPG to spory wydatek
Jeśli świadectwo legalizacji zbiornika już mamy, autem jeszcze niezarejestrowanym jedziemy do okręgowej stacji kontroli pojazdów. Tam za obowiązkowy przegląd rozszerzony płacimy normalnie 169 zł. W przypadku auta z instalacją LPG dopłacamy jeszcze 114 zł. Okręgowa stacja kontroli pojazdów wydaje zaświadczenie, które pozwala na wpisanie do dowodu rejestracyjnego informacji, że samochód ma instalację LPG. Oczywiście tylko pod warunkiem, że instalacja jest sprawna i samochód spełnia obowiązujące normy czystości spalin.

Czym się różni?
Wbrew pozorom instalacje LPG popularne w Holandii nie są zupełnie takie same, jak te, które najczęściej montuje się w Polsce. Zwykle da się je rozpoznać po sposobie zamontowania wlewu - bardzo często jest on wkompowany w otwór wykonany w błotniku. Sam wlew holenderski też nie jest taki sam, jak polski i nie pasuje też do typowego polskiego "pistoletu" do tankowania. Trzeba więc używać specjalnej "przejściówki". To nie jest duży problem, gdyż na wielu stacjach z gazem możemy skorzystać z odpowiedniego urządzenia. Części pod maską mogą też różnić się od tych, które występują w Polsce.

Przeróbki
Jeśli np. ze względu na brak znaku homologacji (fot.) legalizacja zbiornika jest nieopłacalna bądź niemożliwa, można zastąpić go zbiornikiem nowym.
Właściwie wszystkie punkty montażu instalacji LPG w kraju podejmują się przeróbek polegających na wymianie zbiornika. Niestety - cena tej usługi to zwykle od 600 do 900 zł w zależności od rodzaju zbiornika. Najdroższe są oczywiście butle toroidalne, czyli te zamocowane we wnęce koła zapasowego. Jeśli mamy szczególne wymagania, np. wobec wielkości zbiornika, na montaż będziemy czekać nawet kilka tygodni.

Trudniejsze naprawy
Samochody sprowadzane z Holandii wyposażone są zazwyczaj w instalacje Koltec lub Vialle. Oba te systemy są stosunkowo mało popularne na naszym rynku, a to niesie ze sobą problemy z serwisem i dostępnością części zamiennych. Z drugiej jednak strony, jeśli przed zakupem samochodu uda się nam znaleźć zakład, który podejmie się obsługi takiej instalacji oraz sprawdzi jej jakość przed dokonaniem transakcji, to nie powinno być większych problemów. Można też zamienić zużyty parownik na nowy innej firmy, ale to kolejny wydatek.
Holenderskie układy zasilania LPG cieszą się dobrą opinią. Trzeba oczywiście pamiętać, że Koltec czy Vialle to tylko nazwy producentów, a nie konkretnych typów instalacji. Kupując samochód, możemy trafić zarówno na najprostsze instalacje mieszalnikowe, jak też na te bardziej zaawansowane z wtryskiem ciągłym czy sekwencyjnym.
Pamiętajmy, że w Holandii - tak jak u nas - samochody przerabia się lepiej lub gorzej. Odradzamy zatem zakup "w ciemno". Lepiej nie liczyć na to, że każda stara instalacja to czysta oszczędność. Czasem montaż nowej instalacji może być bardziej opłacalny.

Dobra oferta?
Bardzo często taki dodatek, jak instalacja LPG przekonuje nas do wyboru właśnie tego, a nie innego auta. Ale to nie zawsze jest oczywista oszczędność. Za legalizację instalacji zapłacimy nawet kilkaset złotych, a jeśli zbiornik nie ma homologacji europejskiej, musimy kupić nowy. A to już duży wydatek.



Temat: 540i 98 zagazowana Prinsem
I stało się!

Postaram się opisać paru słowach, co i jak poszło z wymagającym autem BMW i instalacja gazowa.

Moj nowy nabytek E-39 ma serce V8 4.4. Spalanie w mieście na benzynie wynosiło przy mojej jeździe 16.8L, ale naprawdę muskałem pedał gazu.

Od początku założeniem było zrobienie z auta tzw. junkersa:)
Nie chodziło w grę ponoszenie kosztów miesięcznych, jakie by były na benzynie.

Rozeznanie w temacie polegało właśnie na śledzeniu tego wątku na forum, rozmowy z członkami klubu, którzy przeżyli cos takiego.
Tu podziękowania dla Seby.

Długo szukałem auta, strasznie mi się podoba pod każdym względem, wiec nie chciałem ryzykować, ale trzeba było.
Montaż instalacji to zawsze jakieś ryzyko. Postanowiłem je zminimalizować i założyć cos dobrego. EEE tam, najlepszego!
Wybór padł na Prinsa.
Te rozwiązanie podpowiadało mi paru znajomych, posiadaczy różnych marek, rozeznanych mniej lub więcej w temacie aut np znajomy taksiarz.
Zawsze odpowiedz brzmiała: nie chcesz ryzykować załóż Prinsa...
Dlaczego? Bo wtryskiwacze japońskie, bo podzespoły boschowskie itp. itd.

Widziałem juz instalacje nawet do M-ki innych firm, ale... Nie wiadomo, dlaczego została w efekcie końcowym zdemontowana...

Tak wiec, Prins, tylko teraz gdzie?

Znowu pytanie znajomych gdzie w okolicy zakładają Prinsa i gdzie to robią dobrze.
Na nieszczęście zaprzyjaźniony zakład zajmujący się montażem mógł mi założyć holenderska Viale lub inne włoskie, ale nie Prinsa.
Miałem namiary na wszystkich najlepszych speców W -wie, ale tylko dwa, trzy montowały taka, jaka chciałem.
Cenowo najlepiej wypadającym zakładem był Energy Gaz Polska (www.egp.pl). To jednak było dla mnie ciut za mało, wręcz budziło podejrzenia, najlepsza i największa ich konkurencja chciała prawie 2 tysiące więcej!
W końcu trafiłem do warsztatu na Chełmżyńskiej, każdy taksiarz pewnie Cię tam odeśle, ale jak spytasz o Prinsa to szef Ci powie o Piotrku z Energy. Poleca.

Ok. Wchodzę w to. Wybadałem ich, sprawdziłem jeszcze opinie od znajomych z Fusa BMW i co... Do roboty.

Dziś juz jestem parę dni po montażu. Wykonali bardzo estetyczna prace.
Żadnych plasticzkow mi nie połamali, robotę pod maska po prostu piękną wykonali. Nic do słownie nie widać!
Zbiornik w kolo bez dopłat, wlew pod klapkę. Francja elegancja.

A jak się jeździ?
To chyba najważniejsze.
Miałem w poprzedniej Beci e34 525 24V wanos instalke najprostsza. Sprawdzała się, bo nie strzelała, nawet na tym chodziła i wychodziło tanio.
Tylko, ze przełączała się po wyższych obrotach i najlepiej było to robić na sprzęgle, bo tak szarpniecie było ostre. Moc spadała, zauważalne to było szczególnie jak się ciąłem z kolega i różnica gaz/benzyna była znaczna - jakieś 1.5 długości auta do 120.
W 540i z Prinsem to inna bajka, różnica jak miedzy autami tak i miedzy instalacjami. Prins sam się przełącza, sam o wszystko dba, nie widzę różnicy i nie zauważam, kiedy jadę na gazie, a kiedy na waszce.
Specjalnie obserwując zauważyłem, ze przełącza się dość szybko, przejadę z kilometr, strzałka temp tylko zejdzie z pola zimne i juz jest na gazie. Pasuje mi to!
Pierwszego dnia z instalacja juz się ścigałem z jakimś ziomkiem w BMW i podsumuje stwierdzeniem, ze nawet przez moment nie pomyślałem o przełączeniu na gaz. Wiem, Ok, mógł mieć i miał słabszy sporo motor...

To jak się będzie sprawować instalacja będę informował, jeśli chcecie na bieżąco:
A mam do sprawdzenia
- konfrontacje z TT kolegi wtedy będzie widać najlepiej czy w praktyce jest różnica gaz/benzyna.
- spalanie na gazie
- funkcjonowanie instalacji

Na ten czas jestem zadowolony, ale najmniejszym szczegółem niechybnie się pochwale lub poskarżę.

Tymczasem pozdrawiam wszystkich.



Temat: Opinia o warsztacie LPG [Warszawa]


 Witam,

 Czy ktoś Was lub z Waszych znajomych może mi polecić (lub odradzić)
 montaż instalacji gazowej w warsztacie firmy Czakram w Warszawie przy
 ulicy Maciejki 12.


Ja zakładałem pod koniec lipca. Tuż po ich przeprowadzce na
Maciejki (wcześniej mieli zakład zdaje się na Kadetów).


 Interesuje mnie rzetelność wykonanych prac,


Nie znam się, więc nic nie powiem. :) Samochód przeszedł bez
problemów przez przegląd rejestracyjny we wrześniu -- kontrola
szczelności i (chyba) spalin.


 niezawodność wykonanej
 instalacji


Jak dotąd żadnych problemów. Żadnych strzałów w kolektor ani
zapachu gazu w samochodzie. Spalanie od niecałych 8 (bardzo równa
jazda po holenderskich autostradach na niemieckim/holenderskim
gazie ;)) do 11,5 (Warszawa :). Na gazie przejechane ok. 7 kkm.

Żadnej poważniejszej utraty mocy silnika nie odczuwam.


i jakość późniejszego serwisu.


Jeszcze nie korzystałem. ;) Za 2,5 kkm mam pierwszy przegląd
(bezpłatny), więc może się czegoś dowiem. :) Ogólnie wrażenia
pozytywne.

Od siebie mogę dodać, że wybrałem ich po długich poszukiwaniach,
rozmowach z ludźmi i intensywnym poszukiwaniu opinii (m.in.
w Internecie).  Byli nieco bardziej atrakcyjni cenowo w porównaniu
z konkurencją (ok. 100 zł AFAIR), do tego dają 2-letnią gwarancję,
co też daje im plusa względem wielu innych firm, które dają roczną.

Moje subiektywne wrażenia bardzo pozytywne. Trzeba się było umówić
ze sporym wyprzedzeniem (chyba mają sporo chętnych :)), ale za to
sama instalacja wykonana bardzo szybko. Obsługa uprzejma, rzeczowa,
sprawiająca dobre wrażenie (w sensie fachowości). Ale to ocena
klienta-laika. ;)

Minus: nie mają (przynajmniej wtedy nie mieli) gazu na swojej stacji
albo w bezpośrednim pobliżu, więc trzeba było pojechać zatankować
i wrócić na ,,dokończenie''. Ale to niewielka uciążliwość.

Ogólne wrażenia mam bardzo pozytywne i myślę, że wstępnie mogę
polecić z czystym sumieniem. :) Wstępnie, bo chcę jeszcze się
dowiedzieć co powiedzą/zrobią na przeglądzie instalacji oraz na
przeglądzie okresowym, które pewnie wypadną jakoś na przełomie
roku.

Firma jest z Tarnowa i tu w W-wie ma filię. Nie wiem czy jeszcze
gdzieś ma, ale znalezione opinie są pozytywne.


 PS
 Instalcja BRC, automatyka Bingo


Zdaje się, że mam to samo. Tzn. BRC, nazwy automatyki nie pamiętam,
musiałbym fakturę sprawdzić. :) Zbiornik toroidalny, poj. 42l
(czyli rzeczywista 35-36, ale w praktyce jak się spali ze 32-33 to
już zaczyna "przerywać" i trzeba zatankować).

Samochód: Astra Classic '00 1,6 8V

Pozdrawiam
Orr




Strona 2 z 3 • Znaleźliśmy 188 wyników • 1, 2, 3